×
×

فقط ۵ درصد از دام های عشایری خراسان شمالی تحت پوشش بیمه هستند

  • کد نوشته: 37503
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۸
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: فقط ۵ درصد از دام های عشایری این استان تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند. محمدعلی حسین پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ هزار راس دام عشایری تحت پوشش این بیمه قرار دارند که نسبت به سال گذشته […]

    فقط ۵ درصد از دام های عشایری خراسان شمالی تحت پوشش بیمه هستند
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: فقط ۵ درصد از دام های عشایری این استان تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند.

    محمدعلی حسین پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ هزار راس دام عشایری تحت پوشش این بیمه قرار دارند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۹ درصدی داشته است.

    وی با اشاره به اینکه تعداد دام های عشایری در این استان حدود ۶۰۰ هزار راس است، افزود: تعداد دام هایی که تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند، بسیار ناچیز است.

    حسین پور با بیان اینکه در مجموع در این استان دامداران استقبال خوبی از بیمه کشاورزی ندارند، ادامه داد: خشکسالی و بالا بودن قیمت نهاده های دامی موجب شده تا دامداران، بیمه کشاورزی را در اولویت کاری خود قرار ندهند.

    وی بیان کرد: از سوی دیگر دامداران عشایری یکجانشین نیستند در نتیجه ممکن است گاهی دسترسی آن ها برای بیمه کردن نیز وجود نداشته باشد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعدادی از عشایر خراسان شمالی هنگام فصل سرد سال به مناطق قشلاقی استان گلستان کوچ می کنند، گفت: مدت بیمه کشاورزی یک ساله است و ممکن است تعدادی از این دامداران در استان گلستان دام خود را بیمه کنند.

    وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته که قیمت دام پایین بود میزان تعهد بیمه، کل قیمت دام را پوشش می داد و این امر برای دامدار جذابیت داشت اما در حال حاضر میزان تعهد بیمه فقط ۵۰ درصد قیمت بیمه را پوشش می دهد که رقم کمی است.

    گفتنی است در سیل و سرمای چند روز اخیر، ۱۵ دام عشایری تلف و به ۲۵ چادر عشایری خسارت وارد شد که هیچ یک از این دام ها تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار نداشتند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *