×
×

انجام سزارین در خراسان شمالی بالاتر از استانداردهای جهانی

  • کد نوشته: 37523
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۹
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرگروه مامایی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی گفت: انجام عمل های سزارین در این استان از استانداردهای جهانی بالاتر است. زهره عباسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اما انجام این عمل در استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است. در حال حاضر درصد انجام عمل های سزارین در استان ۳۹ درصد و […]

    انجام سزارین در خراسان شمالی بالاتر از استانداردهای جهانی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرگروه مامایی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی گفت: انجام عمل های سزارین در این استان از استانداردهای جهانی بالاتر است.

    زهره عباسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اما انجام این عمل در استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است. در حال حاضر درصد انجام عمل های سزارین در استان ۳۹ درصد و زایمان های طبیعی ۶۱ درصد است.

    عباسی با اشاره به شاخص های مرگ و میر مادران باردار در استان بیان کرد: شاخص مرگ و میر مادران باردار در این استان کمتر از میانگین کشوری است و این شاخص در این استان ۸ مورد در ۱۰۰ هزار تولد زنده می باشد.

    به گفته وی، میانگین کشوری مرگ و میر مادران باردار ۱۵ مورد در هر ۱۰۰ هزار تولد زنده برآورد می شود.

    این مقام مسئول افزود: عامل اصلی مرگ و میر مادران باردار در این استان خون ریزی، عفونت های بارداری و فشار خون بارداری است.

    وی ادامه داد: بی تردید این کاهش آمار به آموزش های هدفمند قبل از زایمان، توسعه زیرساخت های درمانی، تجهیز بیمارستان ها و مراقبت های ویژه برای مادران باردار پرخطر در روزهای پایانی زایمان باز می گردد.

    مدیرگروه مامایی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: گرچه در ۲ سال اوج کرونا ۹ نفر از مادران باردار استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند اما با آموزش های مداوم دانشگاه علوم پزشکی و تجهیز مراکز درمانی، میزان مرگ و میر مادران باردار سال گذشته به یک مورد رسید.

    وی با اشاره به عمل های سزارین انجام شده در استان گفت: عمل های سزارینی که در این استان انجام می شود الکتیو بوده و تعداد عمل خیلی کمی به صورت اختیاری انجام می شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *