×
×

بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری

  • کد نوشته: 37525
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۹
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی شهرداری بجنورد در عیدی که گذشت یکی از پرکارترین روزهایش را پشت سر گذاشت و همراه با آغاز سال ۱۴۰۲ شمسی، خدمات به شهروندان را دوچندان کرد. به گزارش ایسنا، شهرداری بجنورد به عنوان شهرداری مرکز استان خراسان شمالی با اقدامات متنوعی به استقبال بهار رفت تا حال و هوای متفاوتی نسبت به […]

    بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی شهرداری بجنورد در عیدی که گذشت یکی از پرکارترین روزهایش را پشت سر گذاشت و همراه با آغاز سال ۱۴۰۲ شمسی، خدمات به شهروندان را دوچندان کرد.

    به گزارش ایسنا، شهرداری بجنورد به عنوان شهرداری مرکز استان خراسان شمالی با اقدامات متنوعی به استقبال بهار رفت تا حال و هوای متفاوتی نسبت به قبل ایجاد کند.

    در این گزارش خبری قصد داریم به گوشه ای از این اقدامات و همچنین بخش دیگری از خدمات شهرداری طی سال گذشته اشاره کنیم.

    بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری

    ۹۶ المان نوروزی در بجنورد نصب شد

    شهردار بجنورد از ساخت و احیای ۹۶ المان نوروزی برای بهار ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: برای نوروز امسال، ۴۴ المان جدید طراحی و ساخته شد و ۵۰ المان قدیمی نیز احیا، مرمت و باز نصب شد.

    جواد حمیدی ادامه داد: المان یوزپلنگ از پرکارترین و خاص ترین المان های نوروزی بود که با استقبال شهروندان همراه بود. دومین المان مورد استقبال نیز مربوط به پارکلت هایی است که با استفاده از تجربه سال گذشته، کاربری های دیگری از جمله امکان شارژ تلفن همراه به آن اضافه شد.

    نماسازی سنتی به دیوارهای شهر، طراحی دیوارهای پل ۱۹ مهر با استفاده از داستان های مصور شاهنامه برگرفته از آیین پهلوانی نیز دیگر اقدامی است که به گفته شهردار نسبت به سال های گذشته المان های نوروز ۱۴۰۲ را متمایز کرد.

    بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری

    حمیدی از هزینه کرد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت المان ها و اجرای بخشی از امور امانی خبر داد و گفت: ۳۰ درصد ساخت المان ها از تولیدات داخلی و استفاده از مواد بازیافتی بوده و ۳۰ درصد کار مشارکتی و ۴۰ درصد نیز برون سپاری که برنامه ریزی های آن از مهر ماه شروع و از بهمن ماه وارد فاز اجرا شد.

    وی گفت: ۱۵هزار توپ رنگی در۵۰۰ مترطول خیابان ۱۷ شهریور تا پارک شهر، عملا مسیر هسته مرکزی شهر به پارک پایلوت نوروزی را متصل کرد.

    نورپردازی و جلوه بخشی به المان ها در شب نیز مزیت دیگری است که به گفته حمیدی در اکثر المان های نوروزی اجرا شد تا در تمام شبانه روز امکان جلوه بخشی المانها میسر باشد.

    به گفته وی بخشی از المان های مناسبتی نوروز با هدف نصب در مکان های دیگر شهر و بهره مندی همه مردم، جا به جا شد.

    نصب پارکلت ها با کاربری های جدید در بجنورد

    اجرای پارکلت نوروزی که در سال گذشته به ابتکار عمل حمیدی شهردار بجنورد طراحی و اجرا شد، امسال هم یکی از المان های درخشان نوروزی بود که با استقبال خوب شهروندان همراه بود.

    اما در اجرای پارکلت های جدید، کاربری های دیگری هم پیش بینی شد که میزان رضایت عمومی را ارتقا داد.

    از جمله این کاربری ها، نیمکت استراحت در کنار پریز شارژ گوشی و گلدان های گل است که عابرین در کنار استراحت و زمان لازم برای شارژ موبایل، می توانند فضایی فارغ از هیاهوی شهر را تجربه کنند.

    هم اکنون ۴ پارکلت در هسته مرکزی و در مجاورت مجتمع های خرید جانمایی شده است.

    پایانی بر ۱۰سال بلاتکلیفی قرارداد سازمان پسماند/ ۹۲ نیروی شرکتی سازمان پسماند تبدیل وضعیت شدند

    در سایه تلاش های انجام شده، وضعیت قرارداد ۹۲ نفر از پرسنل سازمان پسماند تعیین تکلیف شد و ازاین پس قرارداد کارگران این سازمان مستقیماً با شهرداری منعقد می شود.

    بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری

    حمیدی نیز با ابراز قدردانی از زحمات و خدمات کارکنان سازمان پسماند در نظافت شهر گفت: در جایگاه شهردار، خود را مسئول و متعهد نسبت به رفع دغدغه پرسنل و رسیدگی به مطالبات برحقشان می دانم و از بدو ورودم به شهرداری، تلاش کردیم طی انجام فرآیند قانونی و مکاتبات متعدد در سطح وزارت کشور و شورای تامین استان، وضعیت قراردادهای پرسنلی سازمان پسماند را تعیین تکلیف کنیم و خدا را شکر که شاهد به بار نشستن تمامی تلاش‌های همکاران خوبم در مجموعه پسماند و شهرداری مرکزی هستیم.

    در این دیدار، لوح یادبود کارکنان سازمان پسماند به نشان قدردانی از زحمات شهردار بجنورد، تقدیم وی شد.

    حمیدی همچنین از تدوین بسته خرسندساز در ۵ گام اجرایی برای نیروی انسانی این مجموعه خبر داد.

    وی تخصیص بسته های خرسندساز را با هدف تقویت معیشت و ارتقای روحیه فردی و ایجاد انگیزه بیشتر در خدمت رسانی نیروی انسانی به شهروندان دانست و گفت: بسته های خرسندساز با طرح های مختلفی از جمله راه اندازی شرکت تعاونی مسکن و مصرف، اهدای هدیه تولد به پرسنل و… درحال برنامه ریزی و اجرا است.

    رایزنی ها برای احیای استخر روباز بش‌قارداش با حمایت شهردار بجنورد

    حمیدی همچنین طی دیداری، قول داد در حمایت از ورزش دوستان و شناگران، استخر روباز بش‌قارداش، احیا و مجددا راه اندازی شود.

    بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری

    در دیدار ولیان پور کارشناس حوزه گردشگری استان و سجادی رئیس هیئت شنای استان که به دعوت پهلوان دلیریان، رئیس کمیسیون ورزش شورای شهر با شهردار بجنورد انجام شد، ضرورت و نیاز شهروندان به احیای استخر روباز بش‌قارداش مورد بحث قرار گرفت.

    شهردار بجنورد ضمن قدردانی از توجه پهلوان دلیریان به مسائل ورزشی شهر، از طرح احیای استخر روباز در پارک ملی بش قارداش استقبال کرد و گفت: با بررسی دقیق تر نسبت به بایدهای ایجاد استخر روباز که استانداردهای بهداشتی و ایمنی لازم را داشته باشد، نسبت به راه اندازی استخر موافقم.

    رئیس هیأت شنای استان نیز از اهتمام شهردار بجنورد برای راه اندازی استخر شهروند و تدارک بازگشایی مجدد آن قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه حضور حمیدی با نگاه حمایت از مردم در راس مدیریت شهری، انگیزه‌بخش و امیدوار کننده است که نوید خدمات خوبی را به ویژه در عرصه ورزش و سلامت به شهروندان می دهد.

    سجادی در ادامه از تلاش های دلیریان در پیگیری مسائل مربوط به ورزش و جوانان نیز قدردانی کرد.

    اجرای پروژه تصفیه خانه کشتارگاه صنعتی بجنورد با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار

    بازدید مشترک معاون اقتصادی استاندار و فرماندار شهرستان بجنورد مرکز خراسان شمالی از مجموعه کشتارگاه و روند درحال اجرای پروژه تصفیه خانه با حضور حمیدی شهردار بجنورد و شادکام معاون خدمات شهری شهرداری انجام گرفت.

    حمیدی در این بازدید بیان کرد: اجرای پروژه تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از ابتدای سال با اولویت قائل شدن به رفع مشکلات زیست محیطی این مجموعه در دستور کار قرار گرفت و پیش بینی می شود عملیات ساخت و تکمیل تصفیه خانه مکانیزه طی دو ماه آینده آماده بهره برداری شود.

    بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری

    شهردار ادامه داد: فعالیت کشتارگاه صنعتی در بجنورد سابقه ای ۲۰ ساله دارد اما متاسفانه نقص موجود در تصفیه خانه و تکمیل نکردن فرآیند آن منجر به بروز مشکلات و سختی هایی برای دفع سنتی بود که از بدو شروع بکار در شهرداری، اجرای تصفیه خانه را به عنوان یک اولویت اجرایی در دستور کار قرار دادیم و امروز شاهد روند رو به تکمیل آن هستیم.

    شهردارادامه داد: عمده تجهیزات خریداری شده وارداتی بوده و درصورت اجرای کامل آن می توان امیدوار بود از کود حاصل از تصفیه در تقویت فضاهای سبز و از آب آن برای توسعه اماکن سبز و کشاورزی، بهره گیری کرد.

    باقرپور فرماندار شهرستان بجنورد با قدردانی از توجه شهرداری به محیط زیست، گفت: اراده و خواست مدیریت شهری برای توجه به چالش ها و رفع دغدغه شهروندان در سطوح کلان قابل قدردانی است.

    نخستین آسفالت ۱۴۰۲ شهرداری بجنورد در محله های کم برخوردار رقم خورد

    نخستین اقدامات عمرانی شهرداری در بهسازی معابر شهری، در محلات کم برخوردار وحدت و اقبال (کوچه های منتهی به بلوار فرودگاه) شروع شده است.

    قیر مورد نیاز در این فعالیت ها نیز به گفته حقانی از محل اعتبارات بازآفرینی شهری تامین شده است.

    حقانی گفت : با آغاز گرمای هوا و مناسب بودن شرایط جوی، فصل کار عمرانی شهرداری نیز شروع می شود و در نظر داریم امسال نیز با قوت نسبت به بهسازی معابر آسیب دیده و فاقد آسفالت اقدامات موثری را به اجرا برسانیم.

    بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری

    شهردار بجنورد، دبیر شهر ملی گلیم سفره کردی بجنورد شد

    همچنین در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با شهردار بجنورد، حکم دو ساله صادر شده از سوی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با انتصاب جواد حمیدی شهردار بجنورد به عنوان دبیر شهر ملی گلیم سفره کردی بجنورد تقدیم وی شد.

    گفتنی است این اقدام به دنبال توسعه شهرها و روستاهای و توجه بیشتر به صنایع دستی و هنرهای سنتی استان که سبب شده بود شهر بجنورد به عنوان شهر ملی فرش گلیم سفره کردی ثبت شود، انجام گرفت تا اقدامات شهری نیز بیشتر به این سمت سوق پیدا کند.

    قدردانی شهروندان احمد آباد از توجه شهردار بجنورد

    اهالی منطقه کم‌برخوردار احمد آباد همچنین طی اقدامی خودجوش از شهرداری در رفع محرومیت و توزیع عادلانه خدمات، تقدیر کردند.

    طی نیمه دوم  فرودین ماه به دستور حمیدی اقدامات گسترده از جمله تسطیح، بهسازی و مرمت معابر به موازات توسعه خدمات عمومی در این منطقه انجام گرفت که مجموعه این فعالیت ها از چشم اهالی و مردم قدرشناس محل دور نماند و با چاپ بنر و طی دیداری با شهردار بجنورد مراتب قدردانی شان را اعلام کردند.

    بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری

    شهردار بجنورد اقدام شهروندان را مشارکت آگاهانه در فعالیت های مدیریت شهری توصیف کرد و گفت: رویکرد سال جدید شهرداری بر مبنای تحقق مطالبات محله، طراحی و اجرا می‌شود و در تلاشیم با توزیع عادلانه خدمات، رفاه اجتماعی و بهره مندی از خدمات عمومی را به همه  شهروندان به تناسب بودجه و نیاز هر منطقه تقدیم کنیم.

    ۸۴ هزار نفرساعت آموزش شهروندی با هدف ارتقای ایمنی

    مدیر عامل آتش نشانی بجنورد نیز گفت: واحد آموزش سازمان آتش نشانی در سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته موفق شد تا در راستای رسالت آموزشی خود در مدارس، ادارات و برای شهروندان و آتش نشانان، بیش از ۸۴ هزار نفر ساعت آموزش های عمومی ایمنی و تخصصی آتش نشانان را برگزار کند.

    بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری

    محمد حسن صحراگرد ادامه داد: آموزش ایمنی عمومی در سطح شهر ویژه شهروندان و برگزاری آموزش های ضمن خدمت به صورت تخصصی با استفاده از اساتید آتش نشانی های کلان شهرها از وظایف ذاتی آتش نشانی ها بوده و این سازمان قصد دارد با تداوم برنامه های آموزشی، گام های موثری در جهت نهادینه شدن فرهنگ عمومی در میان شهروندان بردارد.

    ۳ هزار خاموش کننده آتش نشانی در سال ۱۴۰۱ به نام مالکان کد گذاری شد

    به گفته وی، در بازدید های سال گذشته آتش نشانی از مراکز تجاری و مسکونی، بیش از ۳ هزار خاموش کننده گازی و پودری به نام مالکان کدگذاری شد.

    مدیر عامل آتش نشانی در همین رابطه افزود: در بازدیدهای کارشناسان واحد پیشگیری آتش نشانی از ساختمان های تجاری و مسکونی، ۵۳۷ فقره تاییدیه ایمنی برای ساختمان های سطح شهر صادر شد.

    صحراگرد از مالکان و شهروندان خواست تا بعد از دریافت تاییدیه ایمنی از آتش نشانی، تجهیزات اعلام و اطفا حریق به صورت ماهیانه یکبار تست شده تا از سلامت آنها در مواقع ضروری اطمینان داشته باشیم.

    شهرداری بجنورد میزبان روزه داران با افطاری ساده/ توزیع ۵۰۰ بسته افطاری

    موفق، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد نیز به برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع افطاری ساده در شب های قدر و در طول ماه رمضان اشاره کرد و گفت: طی شب های قدر، در کوچه دکتر حکمتی که محل اصلی حضور پزشکان است ۵۰۰ بسته افطاری توزیع شد تا با ارائه خدمت به روزه داران و همراهان بیماران، روزه داری به دلیل مراجعه به پزشک از افطار جا نماند.

    موفق افزود: عوامل اجرایی شهرداری همچنین در مصلی از شب زنده داران شب قدر با برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع چای و دمنوش، پذیرایی کردند. ایستگاه صلواتی دوم نیز در حرم امام زاده سید عباس (ع) با هدف پذیرایی و مشارکت در نظافت حرم بعد از اتمام فرائض شرعی و دعاهای شب قدر برای دومین شب برپا شد.

    آغاز رنگ آمیزی مکانیزه جداول

    رئیس اداره زیباسازی شهرداری گفت: رنگ آمیزی مکانیزه جداول در سال گذشته به طول ۵۵ کیلومتر معادل دو برابر حجم کار در سال قبل  اجرا شد.

    دانیال امینی ادامه داد: ادامه رنگ آمیزی با مناسب شدن شرایط آب و هوا در بلوار تربیت، رضوی و جوادیه به طول ۳ کیلومتر انجام می شود.

    به گفته این مسئول، رنگ آمیزی جداول در هسته مرکزی شهر که به لحاظ نورپردازی و سرعت کم خودروها، کارکرد ترافیکی چندانی ندارند با رویکرد زیباسازی و جلوه بخشی با رنگ های شاد اجرا می شود.

    ۲۰ کیلومتر از معابر شهر خط کشی شد

    رئیس اداره ترافیک شهرداری بجنورد نیز گفت: خط کشی معابر در اسفند ماه سال گذشته به طول ۲۰ کیلومتر اجرا شد و به دلیل شرایط ناپایدار جوی، ادامه رنگ آمیزی و خط کشی طولی خیابان ها از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و ادامه خواهد یافت.

    حمیدی از خریداری و تامین ۶ تن رنگ ترافیکی برای خط کشی خبر داد و افزود: پیش بینی می شود این حجم رنگ برای خط کشی معابر به طول ۵۰ کیلومتر کافی باشد که با اولویت معابر مهم ترافیکی در مبادی ورودی و هسته مرکزی شهر اجرا خواهد شد.

    وی همچنین به اصلاح برخی المان ها در جانمایی که مغایرت با ضوابط ترافیکی دارد اشاره کرد و گفت: البته المان ها بیشتر نقش نوروزی دارد و در یک زمان خاص نصب و بعد جمع آوری می شود اما اگر جانمایی المان هایی نقطه کور داشته یا مانع ترافیکی ایجاد کند، در اولویت تغییر جانمایی قرار خواهد گرفت.

    طرح جامع هدایت آب های سطحی شهر بجنورد تصویب شد

    پارساپور معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری بجنورد از تصویب طرح جامع هدایت آب های سطحی خبر داد.

    به گفته پارساپور، اجرای جوی و جدول در سطح شهر از این پس برمبنای طرح جامع اجرا خواهد شد که نتیجه آن بهره‌مندی از سیستم ساماندهی دفع آب های سطحی در تمامی معابر خواهد بود.

    وی افزود: در سایه اجرای طرح جامع هدایت آب های سطحی، مشکلاتی نظیر آبگرفتگی معابر در فصول پربارش به حداقل می رسد و تجمیع و هدایت آب های سطحی به سهولت انجام می شود.

    سالی متفاوت برای بجنورد

    شهردار بجنورد در پایان نیز تاکید کرد: آغاز امسال به شمیم قرآن و صدای خوش اذان متبرک بود و بی شک پیامی متفاوت تر از هرسال برای ما خواهد داشت.

    جواد حمیدی افزود: در مقام مدیریت شهری و به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با عزمی راسخ در خدمت رسانی به شهروندان عزیز در راستای تقویت توان اقتصادی منطقه با ایجاد مراکز تجاری، کمک به تولید و تلاش بر حفظ منابع ازهیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

    به گفته وی، با پیگیری های بسیار، ۸۵۰ تن قیر رایگان به این شهرداری نیز اختصاص پیدا کرده است؛ سهمیه قیر رایگان به این شهرداری نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده و این مقدار سهمیه قیر رایگان در این شهرداری بی سابقه بوده است و می توانیم آن را به فال نیک بگیریم. امید که در سال پیش رو نیز از مشارکت و تعامل شهروندان عزیز برخوردار باشیم تا دست در دست هم داده و شهر خود را آباد کنیم.

    بجنورد ۱۴۰۲؛ سالی متفاوت تر با خدمات گسترده شهرداری

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *