×
×

مشاهده ملخ در مزارع خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37535
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۹
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از مشاهده ملخ در مزارع این استان خبر داد. محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در مزارع منطقه کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان، ملخ مشاهده شده و در سطح ۵۰ هکتار نیز با آن مبارزه شده […]

    مشاهده ملخ در مزارع خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از مشاهده ملخ در مزارع این استان خبر داد.

    محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در مزارع منطقه کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان، ملخ مشاهده شده و در سطح ۵۰ هکتار نیز با آن مبارزه شده است.

    وی گفت: هنوز میزان ریزش ملخ در سطح مزارع کل استان به اندازه مبارزه نرسیده است.

    رضایی با اشاره به اینکه تا دو هفته گذشته که بارندگی وجود نداشته، ملخ ها نیز فعالیتی نداشته اند، افزود: اما از زمان شروع بارندگی ها در استان شاهد تحریک تخم های درون کسپول داخل خاک ملخ هستیم که در صورت بارش باران فعالیت آن ها نیز آغاز می شود.

    وی ادامه داد: سال گذشته کمترین سطح مبارزه را در ارتباط با ملخ داشتیم که در سطح ۳۰۰۰ هکتار انجام شد.

    به گفته این مقام مسئول، سال های گذشته در سطح ۷ تا ۱۰ هزار هکتار نیز مبارزه علیه ملخ انجام شده است.

    وی با بیان اینکه مبارزه سازمان جهاد کشاورزی با این دسته از آفات، هرساله انجام می شود، درخصوص نحوه تولید مثل ملخ ها بیان کرد: این ملخ ها قبل از زمستان تخم های خود را درون کپسول گذاشته و در خاک مراتع دفن می کنند.

    مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: این تخم ها اصطلاحا «زمستان گذرانی» می کنند و در فصل بهار و ماه های فروردین و اردیبهشت در صورت رطوبت مناسب هوا و بارش های کافی در مناطق، تحریک شده و باز می شوند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *