×
×

کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در خراسان شمالی و احتمال بارش تگرگ

  • کد نوشته: 37549
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نسبت به وضعیت جوی در استان طی امروز و فردا، هشدار نارنجی صادر کرد. مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مخاطرات این سامانه جوی از ظهر امروز در استان آغاز می‌شود و ممکن است با وزش باد لحظه ای شدید، بارش […]

    کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در خراسان شمالی و احتمال بارش تگرگ
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نسبت به وضعیت جوی در استان طی امروز و فردا، هشدار نارنجی صادر کرد.

    مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مخاطرات این سامانه جوی از ظهر امروز در استان آغاز می‌شود و ممکن است با وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران و در پاره‌ای نقاط رگبار باران و رعد و برق با احتمال بارش تگرگ همراه باشد.

    مجید بیجندی در خصوص منطقه اثر این سامانه جوی در استان نیز بیان کرد: در پاره ای از نقاط شهرستان های فاروج، شیروان، اسفراین، شمال و شرق بجنورد و بخش هایی از شهرستان راز و جرگلان شاهد آثار این سامانه جوی خواهیم بود.

    به گفته وی، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش ۸ الی ۱۰ درجه دمای هوا به ویژه در گرمترین ساعات روز تا فردا از جمله آثار این سامانه خواهد بود.

    وی همچنین به بیان توصیه های هواشناسی کاربردی پرداخت و گفت: در بخش کشاورزی، کنترل استحکام تاسیسات، گلخانه ها و سازه های موقت، خودداری از انجام هرگونه محلول پاشی و سمپاشی در مزارع و باغات، عدم چرای دام و تردد عشایر در ارتفاعات، لایروبی نهرها و مسیرها و ایجاد تمهیدات لازم برای استفاده از نزولات جوی در آبیاری مزارع، ترمیم دامداری ها و انبارها در صورت نیاز و ایجاد تمهیدات برای جلوگیری از نفوذ رواناب باید مورد توجه قرار گیرد.

    بیجندی ادامه داد: در بخش حمل و نقل و ترافیک نیز توصیه می شود سرعت مطمئنه و روشن نگه داشتن چراغ ها در مه مورد توجه قرار گیرد. همچنین عدم توقف و پارک خودرو در حاشیه مسیل ها، اطراف درختان فرسوده، ساختمان های نیمه کاره و تاسیسات شهری مرتفع مانند تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق و کابل های فشار قوی و عدم بارگیری غیر متعارف در خودروهای حمل بار نیز مورد توجه قرار گیرد.

    این مسئول، خودداری از انجام گودبرداری تا پایان ناپایداری ها، مراقبت از مصالح در برابر بارش، مستحکم سازی سقف های موقت ایرانیتی برای کاهش خسارات احتمالی، رعایت نکات ایمنی هنگام کار به ویژه قالب بندی و جوشکاری بر روی سازه های مرتفع و ساختمان های درحال ساخت و عدم تردد از کنار آن ها در هنگام وزش باد شدید را از جمله توصیه های مهم در حوزه عمران و انرژی دانست.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *