×
×

خرداد ماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37551
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: پایان خرداد ماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل استان است که باید به آن توجه کنند. مجید قهرمانلو در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه و اشخاص حقوقی، شرکت ها و مستغلات (اجاره املاک) تا پایان […]

    خرداد ماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: پایان خرداد ماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل استان است که باید به آن توجه کنند.

    مجید قهرمانلو در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه و اشخاص حقوقی، شرکت ها و مستغلات (اجاره املاک) تا پایان تیر ماه امسال مهلت دارند که اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ خود را به این اداره کل تسلیم نمایند.

    وی با اشاره به شرط بهره مندی مودیان از معافیت های مالیاتی بیان کرد: تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر و قانونی، شرط برخورداری از هر گونه معافیت مالیاتی است. لذا تمام اشخاصی که طبق مقررات قانون مالیات های مستقیم، ملزم به تسلیم اظهارنامه مالیاتی هستند، چنانچه نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام نکنند، مشمول برخورداری از معافیت های مقرر قانونی نخواهند بود.

    قهرمانلو همچنین از الکترونیکی بودن ابلاغیه های مالیاتی مودیان خبر داد و افزود: به منظور تکریم مؤدیان مالیـاتی، کاهش ترددهای غیرضروری، تسهیل پیگیری امور مالیاتی و ارتقاء رضایتمندی از خدمات مالیاتی، با استناد به قـانون مالیات های مستقیم و سایر قوانین موضوعه کشور، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، مطابق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور در حال اجرا است.

    وی اعلام کرد: مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به “درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی” به نشانی my.tax.gov.ir پس از فعال سازی ابلاغ الکترونیکی، از مزایای این طرح بهره مند شوند.

    وی اضافه کرد: پس از فعال سازی ابلاغ الکترونیک، اوراق مالیاتی مودیان که در سامانه های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر می شود، به صورت خودکار بر روی حساب کاربری مودیان بارگذاری شده و همزمان پیامک اطلاع رسانی برای آنان ارسال می شود.

    این مقام مسئول ادامه داد: پس از بارگذاری اوراق در حساب کاربری، مودیان ۲۰ روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود، اوراق بارگذاری شده را مشاهده کنند.

    مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی در پایان گفت: رویت برگه در حکم ابلاغ است، چنانچه مودی ظرف ۲۰ روز به حساب کاربری خود مراجعه نکرده و برگه خود را مشاهده نکند، روز بیست و یکم (یا اولین روز کاری بعد از روز بیستم) به عنوان تاریخ ابلاغ منظور شده و مهلت قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته می شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *