×
×

شناسایی ۱۰۷ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان شمالی طی امسال

  • کد نوشته: 37569
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۰
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از شناسایی ۱۰۷ انشعاب غیرمجاز آب در این استان طی امسال خبر داد. رضا نعیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: انشعاب های غیرمجاز در دست بررسی هستند که به انشعاب مجاز تبدیل شوند؛ در غیر این صورت به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند […]

    شناسایی ۱۰۷ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان شمالی طی امسال
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از شناسایی ۱۰۷ انشعاب غیرمجاز آب در این استان طی امسال خبر داد.

    رضا نعیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: انشعاب های غیرمجاز در دست بررسی هستند که به انشعاب مجاز تبدیل شوند؛ در غیر این صورت به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

    وی گفت: در سال گذشته نیز ۴۹۵ انشعاب غیرمجاز آب شناسایی شده که از این تعداد ۳۸ مورد تبدیل به انشعاب مجاز شده و ۱۳۵ مورد نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

    نعیمی با اشاره به اینکه به افرادی که انشعابات غیرمجاز را به شرکت معرفی کنند، پاداش پرداخت می شود، افزود: این طرح از سال گذشته اجرایی شده و به افرادی که انشعابات غیرمجاز را معرفی کنند رقم ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.

    وی ادامه داد: تمامی پاداش هایی که باید به افرادی که انشعابات غیرمجاز را معرفی می کنند، پرداخت شده و امسال نیز این طرح ادامه دارد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۴۸ هزار و ۸۱۳ مشترک آب را در شهرها و روستاهای استان تحت پوشش دارد، گفت: با شناسایی انشعابات غیرمجاز در سال گذشته، بیش از ۸۱ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شد.

    وی با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب سبب بروز خسارت هایی به شبکه توزیع و تأسیسات شرکت آبفای استان شده است، افزود: مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب ها منجر به اختلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکان، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می شود.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۴ قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، امکان واگذاری انشعاب به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، اما کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، بر اساس ماده دو همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب و برخورد قانونی محکوم می شوند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *