×
×

جذب ۷۵ میلیارد ریال اعتبار در حوزه گردشگری خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37588
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۳
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از جذب ۷۵ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان خبر داد. به‌گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با تأکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت در توسعه گردشگری افزود: با توجه‌به اینکه در […]

    جذب ۷۵ میلیارد ریال اعتبار در حوزه گردشگری خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از جذب ۷۵ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان خبر داد.

    به‌گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با تأکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت در توسعه گردشگری افزود: با توجه‌به اینکه در تلاشیم با برنامه‌ریزی درست، استان به‌عنوان مقصد گردشگری شناخته شود؛ با ایجاد زیرساخت‌های لازم به این مهم دست خواهیم یافت.

    وی ادامه داد: جذب این اعتبار تأثیر بسزایی در تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز اعم از آب، برق، راه دسترسی و تابلوهای گردشگری دارد.

    مستوفیان گفت: با جذب این اعتبار زیرساخت‌های گردشگری در سرچشمه شوقان، تنگه گزی، رباط قلی و پایگاه میراث‌فرهنگی ریوی فراهم خواهد شد.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی همچنین از بازاریابی صنایع‌دستی استان در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در آینده نزدیک خبر داد.

    وی تأکید کرد: آموزش، اشتغال، توانمندسازی، بازاریابی و صادرات صنایع‌دستی در استان از موضوعاتی است که مورد غفلت واقع شده است که همه این موارد باید به یک طرح و برنامه مدون تبدیل شود تا در مسیر درست گام برداریم.

    مستوفیان ادامه داد: در همین راستا می‌بایست یک کارگروه با عنوان ترویج و توسعه صنایع‌دستی ذیل کارگروه اقتصاد استانداری در استان تشکیل شود تا موضوعات از مرجع رسمی‌تر و به‌صورت قانونمند پیگیری شود.

    او با اشاره عدم وجود ارزیاب در گمرک خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات مهم صادرات صنایع‌دستی در استان عدم وجود ارزیاب در استان است که باید به طور جد پیگیری شود تا صنعتگران بتوانند محصولات خود را به‌راحتی صادر کنند.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بیان کرد: در روستاها تمام زیرساخت‌های لازم برای آموزش و تولید صنایع‌دستی فراهم شده است که با برنامه‌ریزی و بازاریابی شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در جوامع محلی خواهیم بود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی به صنعتگران پرداخت شده که امسال پیش‌بینی پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات را خواهیم داشت.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *