×
×

تلاش برای افزایش ارتباطات تجاری میان خراسان شمالی و کشورهای بریکس

  • کد نوشته: 37630
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۵
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتاق بارزگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از انجام تلاش ها برای افزایش ارتباط و تعاملات تجاری میان خراسان شمالی با کشورهای حوزه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقا) خبر داد. مازیار زند در نشست خبری که ۲۵ اردیبشهت ماه در محل این اتاق برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط با […]

    تلاش برای افزایش ارتباطات تجاری میان خراسان شمالی و کشورهای بریکس
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتاق بارزگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از انجام تلاش ها برای افزایش ارتباط و تعاملات تجاری میان خراسان شمالی با کشورهای حوزه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقا) خبر داد.

    مازیار زند در نشست خبری که ۲۵ اردیبشهت ماه در محل این اتاق برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط با کشورهای حوزه بریکس به ویژه با کشورهای چین و برزیل یکی از اهداف این اتاق است و طی روزهای اخیر با مسئول اتاق ایران در برزیل صحبت هایی انجام شده است.

    وی با اشاره به اینکه قرار بر این است تا در کشور برزیل یک نمایشگاه بین المللی برگزار شود، گفت: تلاش ما بر این است تا یک هیات تجاری را از خراسان شمالی به این نمایشگاه اعزام کنیم تا فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی کنند.

    زند افزود: علاوه بر آن پیگیری ها برای داشتن نمایندگی از خراسان شمالی در اتاق ایران و چین و همچنین آلمان در حال انجام است.

    وی در ارتباط با پذیرش و اعزام هیات های تجاری نیز بیان کرد: قصد داریم تا پذیرش و اعزام هیات های تجاری با برنامه ریزی صورت گیرد و ابتدا نیز از کشورهای همسایه شروع خواهیم کرد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دوران مدیریت های پیشین نیز یک سری از برنامه ها انجام شده است، بیان کرد: برنامه های منطقی که در دوره مدیریت های گذشته انجام شده و نیاز به ادامه دارد را دنبال خواهیم کرد و ادامه می دهیم.

    وی از راه اندازی برج تجاری بجنورد نیز خبر داد و گفت: در محل اتاق بازرگانی بجنورد زمین به اندازه کافی وجود دارد و به دنبال آن هستیم تا این برج را ایجاد کنیم و یا حداقل بنیان آن را بگذاریم و آیندگان راه اندازی آن ها را ادامه دهند.

    رئیس اتاق بارزگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: هدف از راه اندازی این برج آن است که تجار و بازرگان داخلی جایگاه داشته باشند و همچنین اتاق های مشترک در آن دفتر نمایندگی داشته باشند.

    وی در ادامه با بیان اینکه برای موضوعات شورای گفت و گو برنامه خواهیم داشت، اظهار کرد: برای هر یک از بندهای مطرح شده در شورای گفت و گو، پروژه در یک تاریخ مشخص تعریف خواهیم کرد تا در تاریخ مشخصی نیز به نتیجه برسد.

    به گفته زند همچنین کمیسیون های صنایع، کشاورزی و… نیز در اتاق فعال خواهند شد.

    وی با اشاره به اینکه تعدادی از صنایع در تهران دفتر نمایندگی دارند و کارت های بازرگانی خود را از آنجا اخذ می کنند، افزود: از قوه قهریه استفاده نمی کنیم اما سعی می کنیم تا این صنایع را متقاعد کنیم که کارت های بازرگانی خود را از داخل استان اخذ کنند و این کارت ها را با کمترین مشکل و به موقع صادر خواهیم کرد.

    این مقام مسئول به برگزاری کلاس های آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: برای برگزاری کلاس های آموزشی برنامه ریزی جدی خواهیم داشت تا آن ها بتوانند در گام نخست محصول خود را بشناسانند و از سوی دیگر تیم های مشاوره ای نیز تعریف می کنیم که در موضوعات بازاریابی و … مشاوره ارائه دهند.

    وی با تاکید بر اینکه معرفی توانمندی ها و محصولات گام مهمی برای انجام اقداماتی همچون اخذ مجوز دریافت تسهیلات است، افزود: در این امر رسانه ها می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.

    رئیس اتاق بارزگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی به مشکلات تجار و تولیدکنندگان نیز اشاره کرد و ادامه داد: رفع تعهدات ارزی در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات تجار است و تلاش ما بر این است تا این موضوع را با پیگیری هایی که انجام می دهیم تا حدود تسهیل کنیم.

    وی بیان کرد: قطعی برق در فصل تابستان و گاز در فصل زمستان از دیگر مشکلات مهم تولیدکنندگان است که موجب می شود تولید در یک برهه زمانی متوقف شود و تلاش خواهیم کرد تا این مشکل برطرف شود.

    زند تصریح کرد: روز گذشته جلساتی با صندوق ملی محیط زیست در این استان برگزار شد که از طریق این صندوق تسهیلات خوبی برای راه اندازی انرژی های تجدیدپذیر ارائه می شود و صنایع می توانند از این انرژی در زمان اوج مصرف، بهره ببرند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *