×
×

پیش بینی خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی کمتر از ۱۰۰ هزار تن

  • کد نوشته: 37642
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۵
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اگر باران های موثر در این استان نبارد پبش بینی می شود میزان خرید تضمینی گندم در استان طی سال جاری کمتر از ۱۰۰ هزار تن باشد. احمد نامور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در […]

    پیش بینی خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی کمتر از ۱۰۰ هزار تن
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اگر باران های موثر در این استان نبارد پبش بینی می شود میزان خرید تضمینی گندم در استان طی سال جاری کمتر از ۱۰۰ هزار تن باشد.

    احمد نامور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در ابتدای سال جاری پیش بینی کرده بود که طی امسال ۲۱۶ تن گندم برداشت می شود و ۱۴۰ هزار تن نیز خرید تضمینی می شود.

    وی افزود: اما متاسفانه در سال زراعی جاری هم با سرمازدگی و خشکسالی زیاد مواجه بوده ایم.

    نامور ادامه داد: از سوی دیگر بیشتر کشتزارهای استان دیم بوده و با کوچکترین تنش کم آبی تحت تاثیر قرار می گیرد.

    به گفته وی در سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم ۱۰۸ هزار تن است.

    این مقام مسئول در ارتباط با مراکز خرید گندم نیز بیان کرد: تعداد مراکز خرید گندم همانند سال گذشته ۲۴ مرکز است که در زمان خرید گندم فعال می شود.

    وحید صباغ مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیش از ۴۵ هزار هکتار از دیم زارهای این استان توسط کشاورزان رها شد.

    وی افزود: دیم زارهای رها شده در تمامی مناطق استان وجود دارند اما بیشتر در شهرستان مانه و سملقان هستند.

    صباغ خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت کاهش بارندگی ها، وضعیت مزارع گندم و جو در این استان به خصوص مزارع دیم، خوب نیست.

    وی ادامه داد: محصولات در شهرستان های مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و اسفراین به دلیل اینکه دارای هوای گرم تری هستند از لحاظ مراحل رشدی در وضعیت جلوتری قرار دارند، اما بخشی از مزارع در منطقه قره میدان مانه و سملقان به علت خشکسالی از بین رفت.

    این مقام مسئول توضیح داد: سطح مزارع گندمی دیم در این استان ۹۴ هزار هکتار، گندم آبی ۴۸ هزار هکتار، جوی دیم ۳۱ هزار هکتار و جوی آبی ۲۸ هزار هکتار است.

    به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، مساحت مزارع موجود در منطقه قره میدان در شهرستان مانه و سملقان ۹ هزار هکتار است.

    گفتنی است طی سال زراعی جاری یک هزار و ۶۰۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بخش زراعت استان خسارت وارد شده است و تا ۱۱۲ هزار تن کاهش عملکرد خواهیم داشت.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *