×
×

امدادرسانی به عشایر سرمازده خراسان شمالی توسط هلال احمر

  • کد نوشته: 37675
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۶
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان امروز (سه‌شنبه) به عشایر گرفتار در سرمای برف مستقر در ارتفاعات امدادرسانی کردند. ابوالفضل محبان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارش برف، عشایر مستقر در منطقه کی‌کی، سالوک و درصوفیان شهرستان های اسفراین، بجنورد و […]

    امدادرسانی به عشایر سرمازده خراسان شمالی توسط هلال احمر
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان امروز (سه‌شنبه) به عشایر گرفتار در سرمای برف مستقر در ارتفاعات امدادرسانی کردند.

    ابوالفضل محبان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارش برف، عشایر مستقر در منطقه کی‌کی، سالوک و درصوفیان شهرستان های اسفراین، بجنورد و شیروان غافلگیر شده و دچار مشکل شدند از این رو امدادگران جمعیت هلال احمر و تیمی از اداره کل مدیریت بحران استانداری در منطقه حضور یافتند.

    وی افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر نسبت به توزیع چادر، اسکان و تغذیه اضطراری اقدام کرده و اقلام مختلف شامل پلاستیک، پتو و مواد غذایی کنسرو شده در اختیار این خانواده ها قرار گرفت.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هواشناسی استان، بارش باران و کاهش محسوس دمای هوا را پیش بینی کرده است.

    وی گفت: جمعیت هلال احمر استان با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی در حادثه‌های احتمالی به حالت آماده باش درآمده است.

    به گزارش ایسنا، عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر که شامل ۳ درصد جمعیت استان می شود، در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ۳۸ طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می کنند.

    فعالیت سامانه جدید بارشی از عصر دو روز پیش در خراسان شمالی آغاز شده و با بارش باران و برف در ارتفاعات همراه بوده است.

    بارش دومین برف بهاری نیز از صبح امروز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ارتفاعات خراسان شمالی از جمله منطقه حفاظت شده «گُلیل» و «شاه جهان» شیروان را سفیدپوش کرده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *