×
×

علت غیرفعال بودن تعاونی های مرزنشین خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37709
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۷
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکی از علل غیرفعال بودن تعدادی از تعاونی های مرزنشین در این استان، نبود هیأت مدیره های توانمند است. اسلام خواه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این استان ۱۲ تعاونی مرزنشین با ۱۰۴ هزار نفر عضو وجود دارد که بیشتر […]

    علت غیرفعال بودن تعاونی های مرزنشین خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: یکی از علل غیرفعال بودن تعدادی از تعاونی های مرزنشین در این استان، نبود هیأت مدیره های توانمند است.

    اسلام خواه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این استان ۱۲ تعاونی مرزنشین با ۱۰۴ هزار نفر عضو وجود دارد که بیشتر این تعاونی ها در شهرستان مرزی راز و جرگلان با تعداد ۴۹ هزار نفر عضو وجود دارند.

    وی افزود: در حال حاضر از ۱۲ تعاونی مرزنشین فقط ۳ شرکت تعاونی فعال هستند و مجامع آن ها به روز است و اعتبار دارد.

    اسلام خواه ادامه داد: یکی از نیازهای جدی شرکت های تعاونی مرزنشین در این استان این است که مجامع آن ها به روز شود و اعضای شرکت تعاونی این مطالبه گری را داشته باشند که یک هیات مدیره قوی و توانمند با احساس مسئولیت بالا را انتخاب کنند.

    وی تاکید کرد: شرکت های تعاونی مرزنشین هرچقدر هیات مدیره قوی داشته باشند، کارهای بزرگی در آن شرکت ها اتفاق می افتد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه کمبود نقدینگی یکی دیگر از مشکلات اساسی این شرکت های تعاونی بوده است، توضیح داد: با به روز شدن کارت های بازرگانی اعضای شرکت های تعاونی مرزنشین، افراد می توانند از سهمیه ارزی استفاده کنند و از این طریق نقدینگی شرکت را افزایش دهند.

    وی بیان کرد: علاوه بر آن برخی از واحدهای تولیدی می توانند از ظرفیت شرکت تعاونی های مرزنشین نیز استفاده کنند و فعالیت های واردات و صادرات را از طریق این شرکت ها انجام دهند که این امر نیز می تواند کمک خوبی به تامین نقدینگی این شرکت ها داشته باشد.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: در سال گذشته تسهیلات خوبی به شرکت های تعاونی مرزنشنین ارائه می شد اما از آنجایی که این شرکت ها در استان نقدینگی خوبی نداشتند نتوانستند این تسهیلات را دریافت و استفاده کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *