×
×

پیش بینی کاهش سطح زیرکشت پنبه در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37717
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۷
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی کاهش سطح زیر کشت پنبه در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد. وحید صباغ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حقیقت با توجه به افزایش قیمت پنبه در سال ۱۴۰۰، کشاورزان در سال گذشته راغب به کشت […]

    پیش بینی کاهش سطح زیرکشت پنبه در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی کاهش سطح زیر کشت پنبه در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

    وحید صباغ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حقیقت با توجه به افزایش قیمت پنبه در سال ۱۴۰۰، کشاورزان در سال گذشته راغب به کشت پنبه در سطوح بیشتری شدند.

    وی گفت: اما با توجه به کاهش قیمتی که در سال گذشته برای این محصول رخ داد، پیش بینی می شود سطح زیر کشت پنبه امسال کاهش یابد.

    صباغ با اشاره به اینکه سطح زیر کشت پنبه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰ هکتار بود، افزود: پیش بینی می شود سطح زیر کشت این محصول در سال جاری به ۹ هزار هکتار برسد.

    وی ادامه داد: در حقیقت ۹ هزار هکتار سطح زیر کشت منطقی برای کشت این محصول است.

    این مقام مسئول بیان کرد: پیش بینی می شود امسال نیز همانند سال های گذشته در سطح ۵ هزار کشت برای کشت و تولید پنبه، قرارداد با کارخانه های پنبه پاک کنی منعقد شود.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷ هزار تن پنبه از سطح مزارع استان برداشت شد، تصریح کرد: البته پیش بینی می شود با سطح زیر کشت زیادی که در سال گذشته انجام شده بود، میزان برداشت پنبه افزایش یابد اما به علت خشکسالی و کاهش بارندگی این میزان تولید نشد.

    مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال نیز ۲۷ هزار تن محصول پنبه از سطح کشتزارهای استان برداشت شود.

    وی ادامه داد: کشت پنبه در این استان آغاز شده است و تا خرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *