×
×

اصراری به ساخت بیمارستان در محوطه تاریخی و شهرداری بجنورد ندارم

  • کد نوشته: 37743
  • ۱۴۰۲-۰۲-۳۱
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: اصراری به ساخت بیمارستان فوق تخصصی زنان و کودکان در محوطه تاریخی مفخم، بیمارستان امام رضا(ع) و ملک بلدیه ندارم. به گزارش ایسنا، سید محمد پاکمهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه خراسان شمالی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: ساخت […]

    اصراری به ساخت بیمارستان در محوطه تاریخی و شهرداری بجنورد ندارم
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: اصراری به ساخت بیمارستان فوق تخصصی زنان و کودکان در محوطه تاریخی مفخم، بیمارستان امام رضا(ع) و ملک بلدیه ندارم.

    به گزارش ایسنا، سید محمد پاکمهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه خراسان شمالی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: ساخت بیمارستان فوق تخصصی زنان و کودکان یکی از اقداماتی است که برای درنظر گرفته شدن اعتبار آن، تلاش های بسیاری صورت گرفت و به دنبال این هستیم که این فرصت از دست نرود.

    وی افزود: برای ساخت این بیمارستان ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در صورت نهایی شدن تخصیص می یابد. لذا باید تلاش کنیم تا همانند سنوات گذشته، فرصت ساخت این بیمارستان از دست نرود.

    وی تصریح کرد: شخصا به دنبال این هستم که بیمارستان مذکور در بهترین نقطه ساخته شود. در این مسیر نیز نگاهم به این موضوع که چه کسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان است، نیست و فارغ از این موضوعات حرکت می کنم. نباید کاری کنیم که در نهایت نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد. پس نیازمند توجه بالایی است اما در عین حال باید تکلیف آن هرچه سریعتر مشخص شود.

    پاکمهر گفت: جانمایی بیمارستان یکی از مهم ترین موضوعات فعلی و مطرح در استان است که شخصا ترجیح می دهم کارهای سخت و نفس گیر را دنبال کنم تا گره آن ها باز شده و حل و فصل شود. اگر مکان دیگری برای بیمارستان وجود داشته باشد که از محل پیشنهاد شده فعلی بهتر باشد نیز مخالفتی ندارم.

    وی بیان کرد: مکان پیشنهاد شده فعلی که شامل تجمیع محوطه تاریخی مفخم، بیمارستان امام رضا (ع)، ملک شهرداری و تعدادی پلاک مسکونی از منازل مردم می شود با چند چالش روبه رو است که می تواند حل و فصل شود. یکی از آن ها موضوع حریم ساخت به دلیل تاریخی بودن محوطه است که باید پیگیر آن باشیم. از سوی دیگر، بیمارستان امام رضا (ع) وقف درمان شده است و اگر بخواهیم بیمارستان زنان و کودکان را در زمین مذکور احداث کنیم باید بیمارستان تخریب و محل آن به فضای سبز بیمارستان تبدیل شود. ساختمان بیمارستان نیز با مقداری فاصله احداث شود؛ باید این موضوع را به لحاظ شرعی بررسی کنیم که آیا به دلیل وقف بودن امکان این اتفاق وجود دارد یا خیر؟ این موضوع باید از نماینده ولی فقیه در استان پیگیری شود.

    نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی اظهار کرد: در صورتی که حجت الاسلام نوری نماینده ولی فقیه در استان بفرمایند که امکان این اقدام وجود ندارد و نمی شود نیت واقف را تغییر داد، ما نیز به دنبال نقطه دیگری خواهیم گشت اما اکنون این نقطه بهترین مکان برای احداث بیمارستان است.

    ایجاد سایت پرتودهی هسته‌ای سلامت و کشاورزی در خراسان شمالی

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: سایت پرتودهی هسته‌ای در حوزه‌های سلامت و کشاورزی در بجنورد راه‌اندازی می‌شود.

    نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارکرد مجموعه پرتودهی هسته‌ای در حوزه کشاورزی افزایش تاب‌آوری گیاهان و درختان در برابر آفت‌های احتمالی، خشکسالی، افزایش طول عمر ماندگاری محصول است. با بهره‌گیری از فناوری پرتودهی، هزینه‌های صادراتی محصولات کشاورزی تولیدی کشور در بازارهای بین‌المللی نیز کاهش می‌یابد.

    پاکمهر همچنین درخصوص شائبه های تحویل گرفتن خودروی شاسی بلند توسط برخی نمایندگان که مدتی قبل مطرح شده بود، گفت: بنده نه خودروی شاسی بلند، نه شاسی کوتاه نه شاسی دار تحویل گرفته ام و نه فردی را برای این موضوع از اقوام یا همکاران ستاد معرفی کرده ام.

    وی تاکید کرد: این موضوع نیازی به حرکات پوپولیستی هم ندارد و اگر خلاف صحبتم ثابت شد، استعفا می دهم.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *