×
×

۳۲ عضو بدن قابل اهداء در خراسان شمالی به خاک سپرده شد

  • کد نوشته: 37785
  • ۱۴۰۲-۰۲-۳۱
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مسئول واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در سال جاری حدود ۳۲ عضو به خاک سپرده شده است. مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در سال جاری ۸ مورد مرگ مغزی در این استان وجود داشته است، اظهار کرد: از این تعداد، رضایت […]

    ۳۲ عضو بدن قابل اهداء در خراسان شمالی به خاک سپرده شد
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مسئول واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در سال جاری حدود ۳۲ عضو به خاک سپرده شده است.

    مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در سال جاری ۸ مورد مرگ مغزی در این استان وجود داشته است، اظهار کرد: از این تعداد، رضایت برای پیوند اعضای ۴ مورد اخذ شده بود و موفق به پیوند اعضای دو بیمار مرگ مغزی شده ایم.

    وی افزود: از دو مورد از بیماران مرگ مغزی نیز رضایت پیوند اعضا اخذ شده بود اما موفق به پیوند نشدیم. علت آن نیز این بود شرایط سنی لازم را نداشتند و یا اینکه از زمان طلایی گذشته بود.

    فرشاد ادامه داد: ۸ عضو از اعضای بدن دو بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند عضو، اهدا شد.

    وی با تاکید بر اینکه زمان طلایی در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی شده بسیار مهم و با اهمیت است، تصریح کرد: اگر اهدا و پیوند عضو در این زمان صورت گیرد می توان از هر بدن بیمار مرگ مغزی شده، ۸ عضو را به بیمار نیازمند اهدا کرد.

    این مقام مسئول تصریح کرد: اما زمانیکه یک فرد دچار مرگ مغزی می شود، خانواده ها امیدوار به بازگشت بیمار خود هستند و یا دل کندن برای آن ها سخت است و علاقمند هستند حتی برای ۲-۳ روز هم شده چهره بیمار خود را ببینند.

    وی به ثبت نام افراد برای اهدای اعضا در صورت بروز مرگ مغزی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آگاهی جامعه نسبت به این موضوع بالا رفته و در حال حاضر شاهد ثبت نام تعداد زیادی از جوانان، دانشجویان و رانندگان هستیم.

    مسئول واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: این امر بیشتر نقش فرهنگ سازی را دارد چراکه فردی که دچار مرگ مغزی شده و کارت اهدای عضو را نیز دارا باشد باید اجازه از خانواده فرد اخذ شود.

    به گفته وی طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه مربوط برای دریافت کارت اهدای عضو ثبت نام کرده اند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *