×
×

۱۰۰ بیمار در خراسان شمالی، منتظرِ پیوند عضو هستند

  • کد نوشته: 37787
  • ۱۴۰۲-۰۲-۳۱
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر در این استان در انتظار پیوند عضو هستند. دکتر محسن شهریاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این تعداد از افراد در انتظار پیوند اعضا هستند اما این امر نیز بستگی به شرایط سنی بیمار دارد. […]

    ۱۰۰ بیمار در خراسان شمالی، منتظرِ پیوند عضو هستند
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر در این استان در انتظار پیوند عضو هستند.

    دکتر محسن شهریاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این تعداد از افراد در انتظار پیوند اعضا هستند اما این امر نیز بستگی به شرایط سنی بیمار دارد.

    وی افزود: بیمارانی که سن آن ها بالای ۷۵ سال است پیوند اعضا به سختی صورت می گیرد و از سوی دیگر آن ها نیز تمایلی به انجام این کار ندارند.

    شهریاری ادامه داد: این بیماران اکنون در حال دیالیز مستمر هستند.

    وی به مشکلات بیماران دیالیزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که این بیماران با آن دست و پنجه نرم می کنند کمیاب بودن داروهای آن ها است.

    این مسئول تصریح کرد: این مشکل در حال حاضر در تمام کشور وجود دارد اما در خراسان شمالی بیشتر است.

    وی بیان کرد: در صورت پیدا نشدن دارو، پزشک مجبور به تجویز داروی جایگزین است اما اینکه آن دارو نیز با شرایط بدنی بیمار سازگار باشد و یا خیر نیز گاهی اوقات مشکل ساز است.

    رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی خراسان شمالی با بیان اینکه اغلب داروهای این بیماران خارجی است، گفت: البته مشابه ایرانی آن دارو نیز وجود دارد اما در مجموع در حال حاضر هم داروی خارجی و هم داروی ایرانی کمیاب است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *