×
×

آسیب شناسی انتخابات خراسان شمالی برای مشارکت حداکثری در دستور کار است

  • کد نوشته: 37791
  • ۱۴۰۲-۰۲-۳۱
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: آسیب شناسی انتخابات خراسان شمالی برای مشارکت حداکثری در دستور کار است. حسن ناهیدی در نشست خبری که ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در […]

    آسیب شناسی انتخابات خراسان شمالی برای مشارکت حداکثری در دستور کار است
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: آسیب شناسی انتخابات خراسان شمالی برای مشارکت حداکثری در دستور کار است.

    حسن ناهیدی در نشست خبری که ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در تاریخ ۱۱ اسفند ماه سال جاری، اظهار کرد: برای برگزاری انتخاباتی باشکوه از قبل از پایان سال گذشته اقدامات لازم انجام شده که یکی از این اقدامات، آسیب شناسی برگزاری انتخابات طی دوره های پیشین در این استان بوده است.

    وی افزود: این امر سبب می شود تا خلاء و یا مشکلاتی که وجود داشته، رصد و برای رفع آن ها گام برداشته شود.

    وی در ارتباط با برخی از آسیب های شناسایی شده نیز بیان کرد: ورود دیرهنگام متصدیان امر در انتخابات یکی از مشکلات بوده و در برخی از مناطق نیز نیاز بوده تا شعبه های انتخاباتی در نظر گرفته شود و یا تعداد آن ها زیاد شود.

    ناهیدی ادامه داد: برای انتخابات پیش رو، دوره های آموزشی برای فرمانداران و بخشداران برگزار و احکام ستاد انتخابات نیز صادر شده است.

    وی با اشاره به مدیرانی که قصد داوطلب شدن برای دوازدهمین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این افراد باید از پست خود استعفا دهند که ثبت نام داوطلبان از تاریخ ۱۹ آذر ماه آغاز می شود و تا ۲۵ همان ماه ادامه دارد و مدیران باید ۶ ماه قبل یعنی از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ خرداد ماه استعفای خود را تحویل دهند.

    وی به نقش رسانه ها در روند برگزاری انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: رسانه ها نیز می توانند در امر انتخابات کمک رسان ما باشند بطوریکه درخواست و مطالبات مردم را به ستاد انتخابات منعکس کنند و ما خبرنگاران را به عنوان هیات اندیشه ورز می دانیم و از طریق آن ها می توانیم تصمیمات کلانی را بگیریم.

    این مقام مسئول به تخلفات انتخاباتی نیز اشاره و بیان کرد: تخلفات انتخاباتی بررسی و پیگیری می شود و رسیدگی به تعدادی از تخلفات انتخاباتی باز می گردد به ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری که از طریق آن ها رسیدگی خواهد شد.

    رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان شروع به انجام اقداماتی همچون دادن غذا و… کرده اند؟ گفت: خوشبختانه نگاه جامعه تغییر کرده و مردم به خوبی این گونه رفتارها را درک می کنند و در تصمیمات آن ها تاثیرگذار نیست و در این تغییر رفتار، رسانه ها نقش مهمی داشته اند.

    وی با بیان اینکه در انتخابات مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت اهمیت خیلی زیادی دارد، افزود: مشارکت و حضور حداکثری مردم موجب باطل شدن نقشه های دشمنان می شود و در واقع جمهوری اسلامی ایران راهی پرفراز و نشیب رفته و برای حفظ آن نیاز به حضور مردم دارد.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال سناریوسازی است که نگذارد انتخابات برگزار شود و از سوی دیگر تلاش می کند که انتخابات را غیرواقعی نشان دهد و با امنیتی کردن فضای جامعه، سبب کاهش رقابت و ناسالم جلوه دادن شرایط انتخابات شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *