×
×

بیمارستان مادر و کودک را در مرکز شهر بجنورد نسازید

  • کد نوشته: 37803
  • ۱۴۰۲-۰۲-۳۱
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی شورای وحدت و همچنین ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی طی بیانیه ای، خواستار عدم جانمایی بیمارستان فوق تخصصی مادر و کودک در مرکز شهر بجنورد شدند. به گزارش ایسنا، چند هفته ای هست که موضوع جانمایی بیمارستان فوق تخصصی مادر و کودک در بجنورد مطرح شده و حواشی را به دنبال […]

    بیمارستان مادر و کودک را در مرکز شهر بجنورد نسازید
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی شورای وحدت و همچنین ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی طی بیانیه ای، خواستار عدم جانمایی بیمارستان فوق تخصصی مادر و کودک در مرکز شهر بجنورد شدند.

    به گزارش ایسنا، چند هفته ای هست که موضوع جانمایی بیمارستان فوق تخصصی مادر و کودک در بجنورد مطرح شده و حواشی را به دنبال داشته است. به ویژه از آن زمان که دانشگاه علوم پزشکی از شورای شهر و شهرداری درخواست کرد تا زمین شهربازی بجنورد را برای احداث این بیمارستان اختصاص دهند.

    هرچند شورای شهر و شهرداری به واسطه نظر اعضا و همچنین گلایه عموم مردم از این موضوع، با اختصاص زمین شهربازی بجنورد برای ساخت بیمارستان مخالفت کردند اما همچنان موضوع جانمایی بیمارستان مطرح بوده و تصمیم نهایی در خصوص آن اخذ نشده است.

    در میان واکنش های گروه ها و تشکل های مختلف در استان نسبت به این موضوع، شورای وحدت و همچنین ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی نیز بر ضرورت جانمایی صحیح و پرهیز از احداث این بیمارستان فوق تخصصی در اماکن مرکزی شهر، تاکید کرده اند.

    در این بیانیه که به امضای ابوالفضل اخوان رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خراسان شمالی و محمد نجفی زاده رئیس ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی رسیده، آمده است: «احتراما بدینوسیله به استحضار مردم شریف بجنورد و شهرستان های استان خراسان شمالی می رساند: احداث بیمارستان مادر و کودک، نیاز اساسی استان خراسان شمالی با توجه به محرومیت استان و الزامات پدافند غیر عامل و با نگاه کارشناسی و مخصوصا رویکرد و اهتمام دولت انقلابی جناب آقای رئیسی و برنامه ریزی و تخصیص بودجه لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان موجبات رضایت و تقدیر از سوی آحاد مردم شریف استان و بجنورد می باشد.

    باید توجه داشت که بیمارستان مادر و کودک با ظرفیت بیش از ۳۰۰ تختخواب صرفا یک بیمارستان شهری نیست بلکه با عنایت به عبور حدود ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر به سوی مشهدالرضا، یک بیمارستانی استانی و حتی منطقه ای نیز محسوب می شود. لذا بهتر است که ضمن پرهیز از احداث این بیمارستان در مرکز شهر در کنارگذرهای شهری بنا گردد تا مراجعین و بیماران سایر شهرها گرفتار افزایش ترافیک روز افزون شهری نشوند.

    تخریب فضای سبز شهری مانند پارک ها و شهربازی که سابقه بیش از ۲۰ ساله داشته و احداث بیمارستان در این فضاها؛ نه تنها نادرست بوده که در تعارض با نیاز رو به گسترش اینگونه فضاها است.

    مسئولان محترم تصمیم گیر در خصوص بیمارستان، لازم است با عنایت به نکات مذکور مبتنی بر مطالعات جامع کارشناسی و تاکید حداکثری بر حقوق و نیازهای مردم استان، اقدام نمایند.

    از همه موثرین استان به ویژه نماینده معزز ولی فقیه، استاندار محترم، شورای شهر و شهرداری بجنورد، اداره کل راه و شهرسازی، فرمانداری بجنورد، راهنمایی و رانندگی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با هم افزایی و همدلی، شرایطی پدید آورند که بهترین تصمیم در راستای تامین منافع مردم اخذ شود.»

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *