×
×

برنامه ریزی برای مرمت ۳۰ بنای تاریخی در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37829
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۱
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از انجام برنامه ریزی برای مرمت و بازسازی ۳۰ بنای تاریخی در این استان طی امسال خبر داد. محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته نیز عملیات بازسازی و مرمت ۳۰ اثر تاریخی انجام شد. وی […]

    برنامه ریزی برای مرمت ۳۰ بنای تاریخی در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از انجام برنامه ریزی برای مرمت و بازسازی ۳۰ بنای تاریخی در این استان طی امسال خبر داد.

    محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته نیز عملیات بازسازی و مرمت ۳۰ اثر تاریخی انجام شد.

    وی گفت: متاسفانه در سال جاری با مشکل اعتباری در این رابطه مواجه شده ایم بطوریکه هنوز اعتبارات ملی ابلاغ نشده و اعتبارات استانی نیز کاهش یافته است.

    قهرمانیان افزود: برنامه ریزی ها صورت گرفته و انجام عملیات کار بر اساس اعتبارات اختصاصی صورت خواهد گرفت.

    وی ادامه داد: ممکن است کار مرمت یک بنای تاریخی آغاز شود اما از آنجاییکه میزان اعتبارات اختصاصی اندک است ممکن است روند مرمت آن سال ها طول بکشد.

    به گفته این مقام مسئول، رباط عشق، سبزه میدان، شهر بلقیس و حمام دوین از جمله بناهایی هستند که امسال مرمت شود و قرارداد آن نیز منعقد شده است.

    وی به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری در ارتباط با مرمت بناهای تاریخی در این استان نیز اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته اما هنوز تخصیص نیافته است.

    به گفته معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در این استان ۱۵۰۷ اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد ۱۳۵ اثر، بنای تاریخی است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *