×
×

سالانه ۴۸ میلیارد تومان از بودجه شهرداری بجنورد صرف جمع‌آوری زباله‌ها می‌شود

  • کد نوشته: 37833
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۱
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی شهردار بجنورد از هزینه‌کرد ۴۸ میلیارد تومان از بودجه شهرداری مرکز استان برای جمع آوری زباله های شهری خبر داد. به گزارش ایسنا، جواد حمیدی در گفت و گو با ایسنا به برگزاری نخستین نشست تخصصی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با شهردار گرگان با هدف بررسی راهکارهای فنی و علمی […]

    سالانه ۴۸ میلیارد تومان از بودجه شهرداری بجنورد صرف جمع‌آوری زباله‌ها می‌شود
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی شهردار بجنورد از هزینه‌کرد ۴۸ میلیارد تومان از بودجه شهرداری مرکز استان برای جمع آوری زباله های شهری خبر داد.

    به گزارش ایسنا، جواد حمیدی در گفت و گو با ایسنا به برگزاری نخستین نشست تخصصی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد با شهردار گرگان با هدف بررسی راهکارهای فنی و علمی در حوزه پسماندهای شهری در محل شهرداری گرگان اشاره کرد.

    به گفته حمیدی، بازدید از مدیریت پسماند شهری و مراحل مختلف جمع آوری، حمل، مدیریت تفکیک، بازیافت، دفن و دفع زباله‌ها و پسماندهای شهری و همکاری های دوجانبه در انتقال تجارب مدیریتی از محورهای اصلی برگزاری این نشست یک روزه بود .

    وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۳۵ تن پسماند شهری در بجنورد جمع آوری می شود، گفت: مدیریت پسماند شهری سالانه بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری را می بلعد.

    وی افزود: دفن پسماندهای شهری بجنورد از سال ۷۲ در زمین‌های باباموسی در ارتفاعات شمال شرق بجنورد انجام می شود که متاسفانه این امر حیات در این منطقه را کاملا از بین برده و برای حل این معضل نیازمند همکاری مسئولان استانی و کشوری هستیم.

    شهردار بجنورد در پاسخ به این پرسش که در نخستین گام، چه اقدامی برای حل این معضل انجام شده است، اظهار کرد: شهرداری طی سال گذشته نخستین گام های اجرایی برای ارتقای زیست شهری را با اجرای برنامه تفکیک زباله از مبدا و اقتصادی کردن این اقدام را انجام داده که با استقبال همشهریان روبه رو بوده است.

    حمیدی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری در تلاش است تا با ایجاد و گسترش فضای سبز شهری و ارتقای علمی زیست پذیری، شهری پویا با ریه های تنفسی بسیار برای شهروندان ایجاد کند که در این مسیر نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان و مسئولان استانی هستیم.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *