×
×

حمایت از نوغانداران تحت پوشش خراسان شمالی با خرید ۳۰ تن پیله تر ابریشم

  • کد نوشته: 37901
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۳
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از خرید ۳۰ تن پیله تر ابریشم توسط این اداره کل خبر داد. مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز خرید پیله تر توسط این اداره کل از نوغانداران اظهار کرد: پیله های تر با نرخ بالاتر از بازار توسط شرکت صنعت […]

    حمایت از نوغانداران تحت پوشش خراسان شمالی با خرید ۳۰ تن پیله تر ابریشم
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از خرید ۳۰ تن پیله تر ابریشم توسط این اداره کل خبر داد.

    مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز خرید پیله تر توسط این اداره کل از نوغانداران اظهار کرد: پیله های تر با نرخ بالاتر از بازار توسط شرکت صنعت آفرینان مهر کمیته امداد استان خریداری می شود.

    وی گفت: علاوه بر آن طی امسال ۴۵۰۰ اصله نهال توت بین نوغانداران با همکاری جهاد کشاورزی، بصورت رایگان توزیع شد.

    الهی راد افزود: در سال گذشته خریداری ۲۲ تن پیله تر از نوغانداران خراسان شمالی، توزیع ۵۰۰ جعبه تخم نوغان و برگزاری کارگاه آموزشی ابریشم کشی صنعتی برای نوغانداران استان از جمله اقدامات این نهاد در راستای حمایت و خودکفایی نوغانداران بود که انجام شد.

    وی ارزش پیله های تر خریداری شده در سال گذشته را ۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیله ها پس از خشک شدن در محل پیله خشک کنی کلاته بهار برای ابریشم کشی به استان های دیگر ارسال شد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فصل بهار بیشتر نقاط استان مشغول نوغانداری هستند، افزود: با هدف خودکفایی نوغانداران در عرصه نخ و چرخه تولید فرش، سال گذشته کارگاه آموزشی ابریشم کشی در کمیته امداد خراسان شمالی برگزار شد تا حجم زیادی از کار ابریشم کشی در خود استان انجام شده و ارزش افزوده خیلی بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم.

    الهی راد همچنین تحویل ۱۵ دستگاه ابریشم کشی به متقاضیان مددجوی کمیته امداد را از دیگر اقداماتی بیان کرد که در سال گذشته انجام شده است و افزود: مبلغ هر دستگاه ۱۳ میلیون تومان بوده است.

    به گفته وی از مبلغ ۱۳ میلیون تومان، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و ۳ میلیون تومان آن آورده اولیه متقاضی بوده است.

     گفتنی است ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان در زمینه نوغانداری فعالیت می کنند و پیله‌های تر تولیدی شده توسط نوغانداران پس از ابریشم کشی در تولید فرش‌های ابریشمی استان استفاده خواهد شد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *