×
×

۹۰ درصد واحدهای اقامتی خراسان شمالی نیازمند بازسازی کامل

  • کد نوشته: 37905
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۳
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع واحدهای اقامتی در خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد از واحدهای اقامتی در این استان نیازمند بازسازی کامل هستند. یونس کاظمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۰ درصد باقی مانده نیز واحدهای اقامتی هستند که در شهرهایی همچون گرمه و یا جاجرم ساخته شده اند. وی افزود: مهمانپذیرهای شهرهای […]

    ۹۰ درصد واحدهای اقامتی خراسان شمالی نیازمند بازسازی کامل
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع واحدهای اقامتی در خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد از واحدهای اقامتی در این استان نیازمند بازسازی کامل هستند.

    یونس کاظمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۰ درصد باقی مانده نیز واحدهای اقامتی هستند که در شهرهایی همچون گرمه و یا جاجرم ساخته شده اند.

    وی افزود: مهمانپذیرهای شهرهای بجنورد و شیروان بسیار فرسوده بوده بطوریکه در شهر شیروان مهمانپذیری وجود داشته که به دلیل شدت فرسودگی، هم اکنون تعطیل است.

    کاظمی ادامه داد: فرسودگی این واحدها از یک سو و عدم توانایی استانداردسازی این واحدها از سوی دیگر، صاحبان مهمانپذیرهای استان را با چالش جدی مواجه کرده است.

    وی توضیح داد: واحدهای اقامتی موجود در این استان متعلق به سال های خیلی گذشته است که تعدادی از آن ها فاقد پروانه بوده و از سوی دیگر آن هایی که دارای پروانه نیز هستند فرسوده می باشند و امکان استانداردسازی آن ها وجود ندارد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی باید هر ۵ سال بازسازی فضا و تجهیزات داشته باشند، گفت: اما متاسفانه درآمد آن ها چندان نیست که بتوان این کار را انجام داد.

    وی خاطرنشان کرد: این واحدها مجبور هستند با تخفیف به مشتریان خود خدمات ارائه دهند تا هزینه های روزمره آن ها تامین شود در نتیجه درآمدی برای بازسازی در هر ۵ سال باقی نمی ماند.

    به گفته رئیس مجمع واحدهای اقامتی در خراسان شمالی، ۱۰ درصد از واحدهای اقامتی استان نیازمند بازسازی نیستند، ۴۰ درصد نیازمند بازسازی کامل و ۵۰ درصد نیز نیازمند آن ها هستند تا بخش هایی را بازسازی کنند.

    وی تاکید کرد: یکی از راه هایی که می توان صاحبان این واحدهای اقامتی را از این وضعیت خارج کرد این است که مهمانسراهای دولتی حذف شود و در مدارس نیز حداقل فقط معلم ها اقامت داده شوند.

    کاظمی خاطرنشان کرد: درآمد پایین واحدهای اقامتی استان موجب شده تا بیشتر صاحبان این واحدها، آماده فروش ملک خود شوند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *