×
×

اتخاذ تصمیم نهایی انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی تا پایان هفته

  • کد نوشته: 37940
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۷
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی معاون معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اتخاذ تصمیم نهایی برای موضوع انتقال پساب از شهر بجنورد به مجتمع پتروشیمی خراسان خبر داد. مجید آقازاده در سفری دو روزه به خراسان شمالی طی بازدید از پروژه های آبرسانی و فاضلاب شهرستان بجنورد، راز جرگلان و شیروان اظهار کرد: […]

    اتخاذ تصمیم نهایی انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی تا پایان هفته
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی معاون معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اتخاذ تصمیم نهایی برای موضوع انتقال پساب از شهر بجنورد به مجتمع پتروشیمی خراسان خبر داد.

    مجید آقازاده در سفری دو روزه به خراسان شمالی طی بازدید از پروژه های آبرسانی و فاضلاب شهرستان بجنورد، راز جرگلان و شیروان اظهار کرد: طی جلسه ای که این هفته در شرکت مدیریت منابع آب برگزار خواهد شد برای موضوع مذکور تصمیم گیری می‌شود.

    وی گفت: ظرفیت های به وجود آمده کمک زیادی در توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب و ارتقای تصفیه خانه بجنورد می کند.

    وی به روستاهایی که با مشکل تنش آبی در کشور نیز مواجه هستند اشاره کرد و افزود: خشکسالی ها سبب شده تا ۲۰ هزار روستا با تنش آبی مواجه شوند.

    آقازاده ادامه داد: از سال گذشته شرکت های آبفای استانی با همکاری قرارگاه امام حسن(ع) اجرای پروژه آبرسانی پایدار را در دستور کار قرار داده که یک میلیون و ۲۵۳ هزار خانوار با ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر جمعیت را شامل می شود.

    وی بیان کرد: با اجرای این پروژه ها ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال، ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع ایجاد خواهد شد و ۷۴۷ حلقه چاه نیز حفر می شود.

    وی با اشاره به اینکه همچنین ۴ تصفیه خانه با ۲۹۰ لیتر بر ثانیه نیز احداث می شود، گفت: در مجموع ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب تولید خواهد شد.

    به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اجرای این پروژه ها ۲۴۰۸ مخزن آب با ظرفیت ۸۰۷۲ متر مکعب و ۹۹۹ ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۳۴۵ هزار لیتر بر ثانیه ایجاد خواهد شد.

    وی گفت: علاوه بر آن در فاز دوم نیز به ۱۰ هزار روستای دیگر آبرسانی می شود که طی آن ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آن بهره مند می شوند.

    وی تصریح کرد: تا پایان برنامه هفتم توسعه، روستای بالای ۲۰ خانوار با تنش آبی وجود ندارد.

    آقازاده افزود: پیش بینی می شود که آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستای فاز اول طی ۳ سال اجرایی شود و هم اکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    به گفته وی نیاز اعتباری برای ۱۰ هزار روستای فاز اول ۴۷ هزار میلیارد تومان و برای ۱۰ هزار روستای فاز دوم نیز ۵۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز باشد.
    وی توضیح داد: اعتبار مورد نیاز نیز از محل تهاتر نفت، اعتبار محرومیت زدایی، اسناد خزانه و ردیف های اعتباری تامین می شود.

    طی امروز معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پروژه های آبرسانی در منطقه کهنه جلگه شهرستان مانه و سملقان، پروژه های راز و جرگلان همچنین پروژه ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شرب شهر شیروان، چاه شماره ۱ و خط انتقال آب شرب و تصفیه خانه فاضلاب این شهر بازدید کرد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *