×
×

دفن بهداشتی ۶ قلاده گرگاس و سگ ولگرد مشکوک به هاری در شهرستان جاجرم

  • کد نوشته: 37996
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۹
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس شبکه دامپزشکی جاجرم از نمونه گیری، حذف و دفن بهداشتی ۶ قلاده گرگاس و سگ ولگرد مشکوک به هاری در این شهرستان خبر داد. سید حسین مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: چهار قلاده گرگاس و دو قلاده سگ ولگرد مشکوک به هاری در شهرستان جاجرم پس از نمونه […]

    دفن بهداشتی ۶ قلاده گرگاس و سگ ولگرد مشکوک به هاری در شهرستان جاجرم
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس شبکه دامپزشکی جاجرم از نمونه گیری، حذف و دفن بهداشتی ۶ قلاده گرگاس و سگ ولگرد مشکوک به هاری در این شهرستان خبر داد.

    سید حسین مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: چهار قلاده گرگاس و دو قلاده سگ ولگرد مشکوک به هاری در شهرستان جاجرم پس از نمونه برداری بصورت بهداشتی دفن شدند.

    وی گفت: با توجه به حمله ور شدن سگ های ولگرد در روستای دوبرجه از توابع بخش شوقان شهرستان با اعلام دهیار این روستا، عملیات حذف، نمونه گیری و دفن بهداشتی چهار قلاده گرگاس و دو قلاده سگ ولگرد توسط گروه واکنش سریع شبکه دامپزشکی جاجرم آغاز شد.

    مرتضوی افزود: بنا بر گزارش اهالی مشخص شد یک قلاده گرگاس نیز در نزدیکی روستا تلف شده است که این گزارش، کارشناسان دامپزشکی را بیشتر به بیماری هاری مشکوک کرد. 

    وی ادامه داد: باتوجه به اینکه هاری یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، اقدامات بهداشتی از قبیل واکسیناسیون سگ های موجود در کانون بیماری و تا شعاع سه کیلومتری انجام شد و همچنین برگزاری کلاس آموزشی با موضوع بیماری هاری برای اهالی روستا و دامداران در اولویت قرار داده شد.

    رئیس شبکه دامپزشکی جاجرم تقاضا کرد: با توجه به قابل انتقال بودن بیماری هاری بین انسان و حیوان و خطرناک بودن این بیماری، از هرگونه تماس با حیوان وحشی یا اهلی که تغییر رفتار در آن صورت گرفته است خودداری کنند و گزارش های خود را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۵۱۲ به دامپزشکی انتقال دهند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *