×
×

پیام مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان
روز جهانی صنایع دستی یا زندگی مبارک

  • کد نوشته: 3811
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۰
  • ۰
  • ✔️در دنیای امروز که نشانه استیلای تکنیک بر روح انسان است، صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت به این زندگی خشن و انسان تا هست لطافت را می خواهد و صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می کند. یکی از خصوصیات صنایع دستی این است که این صنعت حاصل روح ملت ها و آئین فرهنگ ملی کشورهاست.
    روز جهانی صنایع دستی یا زندگی مبارک
  • تبلیغ هدفمند

    #احمدتجری مدیرکل #میراث_فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان #گلستان به‌مناسبت روز جهانی صنایع دستی در پیامی نوشت:

    ✔️در دنیای امروز که نشانه استیلای تکنیک بر روح انسان است، صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت به این زندگی خشن و انسان تا هست لطافت را می خواهد و صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می کند. یکی از خصوصیات صنایع دستی این است که این صنعت حاصل روح ملت ها و آئین فرهنگ ملی کشورهاست.

    ✔️صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است که از گذشته با شکوه و استوار به عنوان هنری فاخر در هر دوره ای از زمان حضور داشته است.

    ✔️ قرآن کریم به عنوان مهم ترین و آخرین کتاب سعادت بخش، از هنگام نزول و سپس کتابت آن به دست کاتبان، از مهم ترین دست مایه ها برای الگوگیری هنرمندان صنایع دستی در راه تعالی و نهادینه کردن هنر متعهد برای رستگاری نوع بشر بوده است، هنرمندان با این کار اطاعت و بندگی انسان را در مقابل خالق یکتا در آثارشان به نمایش گذاشته اند و کلمات الهی، برای نخستین بار به وسیله هنر در قلب انسان ها نفوذ می کند.

    ✔️ بدیهی است توسعۀ صنایع دستی که نیازمند کیفیت تولید، بازاریابی و تبلیغات است، می تواند در تعامل و همراهی با حوزه میراث فرهنگی و به عنوان دوبال صنعت گردشگری ، به گسترش و رویش آن در سال جهش تولید کمک شایانی نماید.

    ✔️ استان گلستان با برخورداری از تنوع اقوام و همچنین دارا بودن بیش از ۳۰ هزار نفر هنرمند و ۲۸ رشته بومی و ۸۰ رشته فعال حرف های زیادی در حوزه صنایع دستی کشور دارد و هر یک از محصولات صنایع دستی هنرمندان این استان می تواند از طرق گوناگون مانند صادرات، نمایش در نمایشگاه های خارجی یا تجارت چمدانی، به عنوان پیامی فرهنگی از این آب و خاک به سراسر جهان ارسال و معرفی شود که خود موجبات رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی را از طریق افزایش اشتغال رقم زند.

    ✔️ اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی و هفته صنایع دستی را به هنرمندان سلیم النفس ایران اسلامی و علی الخصوص هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *