×
×

تولد صدها بره آهو در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی

  • کد نوشته: 38195
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۷
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم از تولد صدها بره آهو در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی خبر داد. احمد صفرزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آهو یکی از طعمه های اصلی یوزپلنگ آسیایی است که با مدیریت و پایش های مطلوب صورت گرفته در منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم شاهد […]

    تولد صدها بره آهو در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم از تولد صدها بره آهو در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی خبر داد.

    احمد صفرزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آهو یکی از طعمه های اصلی یوزپلنگ آسیایی است که با مدیریت و پایش های مطلوب صورت گرفته در منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم شاهد تولد تعداد زیادی از این گونه حیوانی هستیم.

    صفرزاده افزود: به رغم بروز خشکسالی های پی در پی، گزارشات و مشاهدات محیط بانان پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو حاکی از تولد صدها بره آهو در این منطقه است.

    وی تاکید کرد: افزایش جمعیت آهوان به عنوان طعمه اصلی یوزپلنگ آسیایی موجب شده تا مشاهدات یوزپلنگ در این منطقه افزایش یابد.

    صفرزاده افزود: پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو یکی از بهترین زیستگاه های آهو در کشور بوده و افزایش جمعیت آن نشان دهنده تلاش محیط بانان در جهت تامین امنیت منطقه میاندشت است.

    وی به افزایش جمعیت آهو در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: تعداد جمعیت آهو در سال ۸۴ از حدود ۱۳۰ راس به ۳۰۰۰ راس در سال گذشته رسید.

    وی تاکید کرد: این امر نتیجه تلاش های شبانه روزی محیط بان ها، خروج دام و کنترل شکارهای غیرمجاز بوده است.

    گفتنی است طی سرشماری پاییزه صورت گرفته طی سال گذشته، جمعیت آهو در منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم ۳۲ درصد افزایش داشته است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *