×
×

آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 38199
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۷
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی از آغاز خرید تضمینی گندم توسطه شبکه تعاونی های روستایی این استان خبر داد. جلیل رمضانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال جاری، ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم برای تحویل گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان توسط شرکت های تعاون روستایی و به مباشرت از […]

    آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی از آغاز خرید تضمینی گندم توسطه شبکه تعاونی های روستایی این استان خبر داد.

    جلیل رمضانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال جاری، ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم برای تحویل گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان توسط شرکت های تعاون روستایی و به مباشرت از اداره کل غله و خدمات بازرگانی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر ۲ مرکز خرید واقع در شهرهای آشخانه و جاجرم، تحویل محصول گندم را آغاز کرده اند.

    وی افزود: برای تعیین کیفیت گندم‌های عرضه شده توسط کشاورزان، مؤلفه‌هایی مانند رطوبت، افت مفید و غیرمفید، سن زدگی و… در نظر گرفته می شود.

    رمضانی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مقدار ۲۵ هزار و ۱۲۹ تن گندم به صورت تضمینی توسط شبکه تعاونی های روستایی خراسان شمالی از کشاورزان خریداری شده است.

    وی ابراز امیدواری کرد در سال جاری با شروع تحویل گندم در سایر شهرستان های استان و فعال شدن مراکز خرید مستقر در آن‌ها، شاهد تحویل گندم تولیدی کشاورزان باشیم.

    وحید صباغ، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در ابتدای سال زراعی جاری پیش بینی تولید گندم در این استان ۲۱۵ هزار تن بوده است، گفت: اما به توجه به خشکسالی، کاهش شدید بارندگی و سرمازدگی رخ داده، پیش بینی می شود میزان تولید گندم به ۱۳۲ هزار تن برسد.

    وی افزود: پیش بینی می شود میزان تولید گندم نسبت به پیش بینی اولیه در ابتدای سال زراعی جاری ۳۹ درصد کاهش یابد.

    صباغ میزان تولید گندم در سال زراعی گذشته را ۱۹۲ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: به نظر می رسد میزان تولید این محصول در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۳۲ درصد کاهش یابد.

    وی تصریح کرد: سطح کشت زارهای گندم آبی در سال زراعی جاری ۴۸ هزار هکتار و کشت زارهای گندم دیم ۹۴ هزار هکتار بوده است.

    وی تصریح کرد: همزمان با برداشت گندم از مزارع استان، خرید گندم نیز در مراکز خرید آغاز شده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *