×
×

مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان امروز پایان می‌یابد

  • کد نوشته: 38205
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۷
  • ۰
  • مهلت ثبت نام دانشجوی متعهد به خدمت آموزش و پرورش به صورت پذیرش بدون آزمون (استعداد درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه فرهنگیان که از ۷ خردادماه آغاز شده، امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد پایان می‌یابد. به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، سامانه […]

    مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان امروز پایان می‌یابد
  • تبلیغ هدفمند

    مهلت ثبت نام دانشجوی متعهد به خدمت آموزش و پرورش به صورت پذیرش بدون آزمون (استعداد درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه فرهنگیان که از ۷ خردادماه آغاز شده، امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد پایان می‌یابد.

    به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، سامانه ثبت نام به نشانی https://talent.cfu.ac.ir تا آخر وقت امروز چهار شنبه ۱۷ خرداد ماه در دسترس داوطلبان واجد شرایط می‌باشد و داوطلبانی که طبق آیین نامه استعدادهای درخشان واجد شرایط پذیرش در دوره ی کارشناسی ارشد بدون آزمون این دانشگاه باشند، می‌توانند از طریق این سامانه ثبت نام اولیه کرده و نسبت به تکمیل پرونده اقدام نمایند.

    مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری

    ۱- گواهی بیست درصد برتر دوره کارشناسی و طبق اطلاعات مندرج در فرم، گواهی دانشگاه مبدا به صورت رسمی (سربرگ‌ دانشگاه، امضاء و مهر شده) مورد پذیرش است.

    ۲- یک نسخه تصویر از کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی

    ۳- ریزنمرات کامل  مقطع کارشناسی

    ۴- یک قطعه عکس ۴ ×۳ جدید

    ۵ – پرداخت مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال ( دویست هزار تومان) از طریق سامانه ثبت نام صرفا برای افرادی که پس از بررسی مدارک و پذیرش اولیه به مصاحبه دعوت می شوند.

    ۶- یک نسخه از گواهی اخذ شده مربوط به کسب یکی از فعالیت ها یا افتخارات تبصره بند۳ از قسمت الف (چنانچه داوطلبان موفق به کسب افتخاراتی شده و یا در فعالیت‏های علمی شرکت داشته اند، باید گواهی آن را ضمیمه کنند).

    زمان و نحوه ثبت نام الکترونیکی

    داوطلبان واجد شرایط می‏بایست تا روز چهار شنبه ۱۷ خرداد نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه به ادرس Talent.cfu.ac.ir اقدام نمایند. به مدارکی که ناقص بارگذاری گردد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

    دانشجویان دانشگاه ها پس از ثبت نام اولیه در سایت مذکور و دریافت کد پیگیری، جهت ثبت نام خود اقدام کنند.

    دانشجویان قبل از ثبت نام و ارسال مدارک، لازم است دستورالعمل پذیرش دانشجوی بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد، جدول رشته های مورد پذیرش و ارتباط رشته‌ای و سایر موارد مربوطه را که در سایت ثبت نام موجود است، را به دقت مطالعه کنند.

    به منظور تسریع در انجام امور لازم است متقاضیان از مراجعه حضوری به دفاتر ستادی دانشگاه خودداری کنند. بدیهی است در صورت نیاز به حضور، با داوطلب تماس حاصل خواهد شد. بنابراین لازم است دانشجو شماره تماس اعلامی خود را همواره بصورت روشن و در دسترس نگاه دارد. بدیهی است دانشگاه در خصوص عدم دسترسی خود به متقاضی در صورت لزوم، پاسخگوی تبعات بعدی نخواهد بود.

     شرایط متقاضیان

    ۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال تحصیلی ۹۹-۹۸  که پس از شش نیم سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای درسی دوره، به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم ‏رشته و هم ‏ورودی (از مجموع دوره‏های روزانه و شبانه) خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند.

    دانشجویانی که در طول شش نیمسال دانش ‏آموخته شوند باید به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند (قید هم رشته و غیر هم ورودی در گواهی دانشگاه مبدا الزامی است).

     حداقل میانگین کل تا پایان نیمسال ششم برای کلیه رشته‌های تحصیلی دانشگاه ها متقاضیان، ۱۷ بوده و متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور جاری از مقطع کارشناسی خود فارغ التحصیل شوند.

    پذیرش صرفا از بین دانشجویان دانشگاه‌های دولتی (مندرج در سامانه پذیرش)، دانشگاه معارف و دانشگاه امام صادق(ع) صورت می‌گیرد. دانشجویان کارشناسی دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، پردیس بین الملل، پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، موسسات آموزش عالی آزاد، مراکز آموزش عالی، دانشگاه های جامع علمی- کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی، دارندگان مدرک معادل کارشناسی مجاز به شرکت در فراخوان نیستند. مدارک این دسته از دانشجویان در صورت ارائه درخواست بررسی نخواهد شد.

     پذیرش دانشجویان سایر دانشگاه‌ها، به شرط دارا بودن میانگین کل شش ترم ۱۸/۵ به بالا و کسب یکی از افتخارات ذیل قابل بررسی خواهد بود.

    دانشجویانی که دارای هرگونه محکومیت انضباطی (از شورای انضباطی دانشگاه یا وزارت عتف) با هر درجه و عنوان باشند، امکان ورود به مقطع بالاتر از طریق سهمیه استعداد درخشان را ندارند (این موارد باید به تأیید حراست دانشگاه مربوطه رسیده باشد). و دانشگاه مختار است در صورت اطلاع از آن در هر مرحله از ثبت نام، پذیرش، تحصیل و حتی فراغت از تحصیل با دانشجو مطابق ضوابط و مقررات برخورد نماید.

     شرط ورود به دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه فرهنگیان داشتن حداکثر سن ۲۴ سال می باشد.داوطلبانی که دوره خدمت وظیفه خود را گذرانده اند، حداکثر دو سال به سن آنان اضافه خواهد شد.

    مدارک تحصیلی کلیه متقاضیان توسط کمیته منتخب گروه آموزشی رشته‌های ذیربط مورد بررسی قرار می گیرد و دانشجویانی که موفق به کسب حد نصاب لازم ( ۵۰ درصد از کل امتیاز) شوند، به ترتیب اولویت و در چارچوب ظرفیت پذیرش مصوب، پذیرش خواهند شد.

     گزینش نهایی متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد با لحاظ کردن معدل داوطلب به نسبت ۳۰ درصد و نمره ارزیابی مصاحبه عمومی و تخصصی به نسبت ۷۰ درصد محاسبه خواهد شد.

     رتبه نهایی داوطلب برای پذیرش نهایی صرفاً پس از اعمال ضریب ۳۰ (معدل شش نیمسال داوطلب) و ۷۰ (کمیته منتخب) مشخص و اعمال خواهد شد. لذا رتبه های دانشجویان در لیست اولیه ۲۰ درصد برتر ملاک پذیرش نهایی نمی‌باشند. مبنای ارزیابی، بررسی مدارک و مستندات مطابق فرم تکمیل شده و امتیازات مکتسبه در فرایند مصاحبه می باشد.

     ثبت نام در این فراخوان به منزله پذیرش قطعی نمی باشد و دانشگاه فرهنگیان در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار است و ملزم به تکمیل ظرفیت پذیرش خود نمی باشد.

     پذیرش دانشجویان انتقالی از خارج به داخل، دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه‌های خارج از کشور اخذ کرده اند، دانشجویانی که بدون آزمون به دوره کارشناسی راه یافته اند و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته، با استفاده از ضوابط این فراخوان امکان پذیر نیست.

    برای خانم هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده اند و از مرخصی بارداری یا زایمان بدون احتساب سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

    دانشجویان مهمان دوره کارشناسی در صورتی می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بهرمند شود که مقایسه این دسته از دانشجویان برای تعیین رتبه بندی ۲۰ درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده اند و مدت مجاز  تحصیل آنها نیز ۸ نیمسال می باشد.

    رتبه‌های اول تا بیستم نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته‌های مرتبط فقط با معرفی دبیرخانه المپیاد و سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، قابل پذیرش خواهند بود.

    در صورت طی فرایندهای اداری و اخذ مجوزهای مربوطه دانشجوی پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد از مزایای استخدام، برخورداری از معافیت تحصیلی و محاسبه دو سال تحصیل در سابقه خدمت شغلی برخوردار خواهد شد. هر داوطلب مجاز به انتخاب یک رشته/گرایش می باشد.

    با توجه به اهمیت رشته های انتخابی توسط دانشجویان، آن‌دسته از دانشجویانی که در رشته های انتخابی خود مورد پذیرش قرار نگیرند، نسبت به فرایند پذیرش خود حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت.

    دانشجویان برای انتخاب رشته مورد تقاضا جهت ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد باید آن‌دسته از رشته هایی را انتخاب نمایند که بین رشته مورد تقاضا و رشته کارشناسی آنها ارتباط وجود داشته باشد. در صورت عدم تطابق رشته کارشناسی‌ارشد با رشته مورد تقاضا، متقاضی از فرایند پذیرش حذف خواهد شد. تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

    مدارک متقاضیانی که در مهلت  ثبت نام الکترونیکی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد. لذا، به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط  نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

     داوطلب موظف است در جلسه مصاحبه (مطابق شرایط اعلامی توسط کمیته منتخب) حضور بهم رساند. عدم شرکت در مصاحبه، به منزله انصراف از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد تلقی خواهد شد.

    پس از محاسبه امتیازات، مراتب در کمیته منتخب دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه اعتباریابی شده، سپس ضمن اطلاع رسانی اسامی پذیرفته‏شدگان اولیه از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه، اسامی در چارچوب مقررات وضع شده، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

    پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس ضوابط مربوط و لحاظ نمودن پذیرش بومی داوطلب و تایید وزارت آموزش و پرورش و هیأت مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

     هر گونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه فرهنگیان به نشانی www.cfu.ac.ir ، صورت می پذیرد. لذا، به داوطلبان توصیه می شود اطلاعیه های مربوطه را از طریق سایت دانشگاه بطور منظم پیگیری نمایند. در صورت نیاز می توانند با کارشناس دفتر استعداد درخشان دانشگاه به شماره ۸۷۷۵۱۳۳۶-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *