×
×

ابلاغ ثبت ملی ۲ اثر میراث طبیعی در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 38207
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۷
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مراتب ثبت ملی دو میراث طبیعی در فهرست اقدامات پاسدارانه به استاندار خراسان شمالی ابلاغ شد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در نامه‌ای مراتب ثبت ملی دو میراث طبیعی در فهرست گزارش اقدامات پاسدارانه را به استاندار خراسان […]

    ابلاغ ثبت ملی ۲ اثر میراث طبیعی در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مراتب ثبت ملی دو میراث طبیعی در فهرست اقدامات پاسدارانه به استاندار خراسان شمالی ابلاغ شد.

    به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در نامه‌ای مراتب ثبت ملی دو میراث طبیعی در فهرست گزارش اقدامات پاسدارانه را به استاندار خراسان شمالی ابلاغ کرد.

    در نامه علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور به محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی آمده است:

    در اجرای مواد «۱۱ و ۱۲» از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حراست از میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و مواد «۲ و ۳» آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷ هیأت محترم وزیران و همچنین آیین‌نامه مشارکت در پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس شهرها و روستا مصوب ۱۴۰۰ هیئت محترم وزیران، مراتب ثبت عناصر به شرح زیر، در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس ایران اعلام می‌شود. هرگونه اقدام که موجب حراست و پاسداری این میراث شود، مورد تأکید است.

    این دو اثر شامل درخت کاج کهن‌سال دبستان پروین شهر بجنورد با قدمت ۱۰۰ الی ۱۳۰ سال به شماره ثبت ۱۱۴۰ و درخت ارس کهن‌سال روستای شور شهرستان اسفراین با قدمت ۲۱۰۰ الی ۲۲۰۰ سال به شماره ثبت ۱۱۴۰۱ است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *