×
×

مطالبات بانک کشاورزی خراسان شمالی به ۸ هزار میلیارد ریال رسید

  • کد نوشته: 38225
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۸
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: میزان مطالبات بانک کشاورزی در این استان به ۸ هزار میلیارد ریال رسیده است. سید محمود سید الحسینی در نشست خبری که ۱۸ خرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: میزان منابع استان در سال گذشته به ۲۵ هزار میلیارد ریال رسیده است. وی با اشاره به […]

    مطالبات بانک کشاورزی خراسان شمالی به ۸ هزار میلیارد ریال رسید
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: میزان مطالبات بانک کشاورزی در این استان به ۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

    سید محمود سید الحسینی در نشست خبری که ۱۸ خرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: میزان منابع استان در سال گذشته به ۲۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه میزان مصارف و پرداختی بانک ها از سال ۹۹ در این استان بسیار زیاد شده است، افزود: در واقع ۳۵ تا ۴۵ درصد استان در حوزه بخش کشاورزی فعالیت می کنند و این بانک آن ها را به صورت تخصصی پوشش می دهد.

    سید الحسینی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این استان وجود دارد آن است که محصولات کشاورزی به صورت خام فروخته می شود در نتیجه بانک کشاورزی صنایع وابسته به بخش کشاورزی را نیز پوشش می دهد تا این واحدها نیز برای جلوگیری از خام فروشی راه اندازی شوند.

    وی در ادامه با اشاره به تصویب بند دال تبصره ۱۶ در مجلس توضیح داد: دولت مکلف شده افرادی که در بخش کشاورزی از سال ۹۵ تا پایان ۱۴۰۲ تسهیلات دریافت کرده اند، بدهی آن ها تا سقف ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تمدید شود که از یک سو خوشحال هستیم که این بخش آسیب پذیر را مورد حمایت قرار داده ولی مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که سقف ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده کم است چراکه ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اصل پول می باشد و اگر فقط مطالبات خراسان شمالی را در نظر بگیریم تا پایان ۱۴۰۲ شاید به حدود ۳۱ هزار میلیارد ریال برسد.

    این مقام مسئول ادامه داد: اگر بخواهند این عدد را تخصیص دهند قسمت اعظم آن فقط مربوط به افراد مشمول در خراسان شمالی می شود.

    وی با بیان اینکه علاوه بر آن در ذیل این قانون، بانک مرکزی نیز در حال صدور دستورالعملی است اما هنوز به دست ما نرسیده، تاکید کرد: با توجه به اینکه مبلغ در نظر گرفته شده کم است، بانک مرکزی تعداد افراد مشمول را محدود کند و اشکالی که در این زمینه وجود دارد آن است که بهره برداران متوجه آن نخواهند بود که تا زمان صدور این دستورالعمل آیا مشمول آن خواهند شد و یا خیر و در نتیجه افراد، تمایلی به پرداخت بدهی های خود ندارند که این امر موجب می شود تا میزان بدهی افراد غیرمشمول اضافه شود و این یکی از دغدغه های ما است.

    وی به پرداخت تسهیلات نیز اشاره کرد و گفت: از سال ۹۳ تا ۹۷ بانک کشاورزی هر ساله به ۲۵ هزار نفر تسهیلات پرداخت کرده است و از سال ۹۷ تا ۹۹ پرداخت این تسهیلات به کمتر از ۲۰ هزار نفر رسیده است.

    مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: اما از سال ۹۹ به بعد این تعداد به ۳۳ هزار نفر در سال افزایش پیدا کرده است.

    به گفته وی بانک کشاورزی به یک هشتم خانوارهای استان در سال گذشته تسهیلات پرداخت کرده است.

    سید الحسینی ادامه داد: میزان پرداخت تسهیلات از سال ۹۳تا ۹۹ از ۳ هزار و ۱۶۰میلیارد تومان شروع شد که در سال ۹۹ به ۹ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال رسیده و از سال ۹۹ تا سال گذشته  این میزان به ۱۹ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال افزایش یافته است.

    وی بیان کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته به ۳۸ هزار و ۷۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *