×
×

۲۰ درصد از مشترکان آب در خراسان شمالی بدمصرف هستند

  • کد نوشته: 38229
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۸
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۲۰ درصد از مشترکان آب در این استان بدمصرف هستند و بالاتر از الگوی مصرف، آب استفاده می کنند. رضا نعیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این استان ۱۲۷ هزار و ۴۸ مشترک شهری و ۲۲۱ هزار و ۵۷۴ مشترک روستایی […]

    ۲۰ درصد از مشترکان آب در خراسان شمالی بدمصرف هستند
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۲۰ درصد از مشترکان آب در این استان بدمصرف هستند و بالاتر از الگوی مصرف، آب استفاده می کنند.

    رضا نعیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این استان ۱۲۷ هزار و ۴۸ مشترک شهری و ۲۲۱ هزار و ۵۷۴ مشترک روستایی وجود دارد.

    وی افزود: از این تعداد ۶۰ درصد از مشترکان کمتر از الگوی مصرف، ۲۰ درصد طبق الگوی مصرف و ۲۰ درصد نیز بالاتر از الگوی مصرف آب استفاده می کنند.

    نعیمی ادامه داد: تعدادی از مشترکان بد مصرف روستاییان هستند که متاسفانه با آب شرب، دام، طیور و باغ و باغچه های خود را سیراب می کنند.

    وی با بیان اینکه متاسفانه خشکسالی های شدید سبب شده تا در این استان نسبت به دوره بلند مدت هنوز ۲۰ درصد کاهش بارندگی داشته باشیم، تصریح کرد: این امر سبب شده تا منابع آبی موجود در استان به شدت تحت تاثیر قرار گیرد و با کمبود شدید آب مواجه باشیم.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید مشترکان در مصرف آب صرفه جویی های لازم را داشته باشند، توضیح داد: در واقع خشک شدن برخی از منابع آبی موجب شده تا به دنبال انتقال آب از سایر منابع آبی باشیم که این امر بسیار پرهزینه و زمان بر است.

    وی بیان کرد: انتقال آب از یک منطقه و منبع آبی دیگر موجب می شود تا خطوط انتقال آب جدید، ایستگاه و منبع ذخیره جدید احداث کنیم و حتی زمانیکه خطوط به شهر می رسد باید رینگ جدید احداث شود که تمامی آن ها نیازمند هزینه کرد سنگین است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اما متاسفانه بهای آب پایین است و این امر سبب شده تا مشترکان بدمصرف آب به توصیه های اعلام شده توجهی نداشته باشند و این تعرفه ها نیز برای آن ها بازدارنده نباشد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *