×
×

مدیرکل استاندارد گلستان
فرایند انتخاب واحد نمونه استانی و ملی سال ۹۹ آغاز شد

  • کد نوشته: 4030
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۷
  • ۰
  • مدیرکل استاندارد گلستان از آغاز فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال ۹۹ در گلستان خبر داد.
    فرایند انتخاب واحد نمونه استانی و ملی سال ۹۹ آغاز شد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل استاندارد گلستان از آغاز فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال ۹۹ در گلستان خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد، محمود فرمانی با اعلام این خبر گفت: هر ساله در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد که با حضور رئیس سازمان ملی‌استاندارد ایران و مسئولین عالی رتبه کشوری از واحدهای نمونه‌ی ملی تقدیر به عمل می‌آید و مراسم مشابهی نیز در سطح استان‌ها و با حضور مسئولین ارشد ستادی و استانی جهت تقدیر از واحدهای نمونه استانی برگزار می‌گردد. 

    فرمانی ادامه گفت: اجرای فرایند انتخاب واحد نمونه سال ۹۹ جهت انتخاب واحدهای تولیدی نمونه از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) آغاز شد و از تاریخ ۲۰/۰۳/۹۹ آماده بهره برداری توسط واحدهای تولیدی علاقمند به شرکت در فرایند فوق الذکر می باشد.

    وی تصریح کرد: این فرایند در سامانه سینا در سه مرحله خوداظهاری واحد تولیدی، بررسی و صحه گذاری یا تغییر امتیاز توسط استان و بررسی و صحه گذاری یا تغییر امتیاز توسط ستاد انجام می شود که در مراحل اولیه نیازی به تهیه و تنظیم مستندات کاغذی نیست اما در صورت لزوم در مراحل پایانی ممکن است اصل مستندات بارگذاری شده در سامانه سینا، از واحد تولیدی درخواست شود.

    دبیر شورای استاندارد ادامه داد: در مورد ضوابط و شرایط حضور واحدهای استان در این فرایند گفت: واحدهایی که دارای تعدادی فرآورده مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد باشد، صرفا در صورتی می تواند در فرآیند انتخاب واحد نمونه حضور یابند که برای همه فرآورده های مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت کرده باشد و برای فرآورده هایی که در بازه زمانی کمتر از یکسال مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد شده است تشکیل پرونده داده باشند.

    فرمانی در ادامه اظهار داشت: همچنین برای هیچ یک از فرآورده های واحد تولیدی، عدم انطباق تایید شده ای در بازه زمانی مورد ارزیابی وجود نداشته باشد. حداقل ۳ دوره متوالی نتیجه آزمون و ۲ دوره بازرسی فنی برای تمامی فرآورده ها، برطرف کردن عدم انطباق های اعلام شده به واحد تولیدی در بازرسی های فنی توسط واحد تولیدی با تایید اداره کل استان، عدم اعلام جرم علیه واحد تولیدی، استقرار ضوابط و مقررات فرایندها و سامانه های انرژی بر صنعتی صنایع مشمول مقررات اجرای اجباری استانداردهای معیار مصرف انرژی در فرایندهای انرژی بر و … از دیگر ضوابط و شرایط لازم جهت ورود واحدهای تولیدی به فرایند انتخاب واحد نمونه می باشد.

    به گفته وی استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده مورد ارزیابی (عدم ابطال یا تعلیق)، میزان صادرات واحد تولیدی، کامل بودن آزمایشگاه واحد تولیدی، عدم وجود نقص بحرانی و عمده در سنوات قبل برای فرآورده مورد ارزیابی، مشارکت واحد تولیدی در تدوین و تجدید نظر استاندارهای ملی در رشته صنعتی مربوطه و دارا بودن پروانه استاندارد تشویقی از شاخص‌های مورد بررسی برای انتخاب واحد تولیدی نمونه است.

    مدیرکل استاندارد گلستان تصریح کرد: دارا بودن گواهینامه‌های رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین‌المللی، میزان فعالیتهای آموزشی  واحد تولیدی، حضور مستمر مدیر کنترل کیفیت در واحد تولیدی، ارتقاء سطح فناوری، تکنولوژی و چگونگی روش ساخت و تولید و دارا بودن مدارک و شواهدی مبنی بر انجام کار تحقیقاتی مرتبط با ارتقاء کیفیت رشته صنعتی مورد نظر در طول دوره ارزیابی از دیگر معیارهایی است که در امتیازدهی واحدهای تولیدی لحاظ می‌شود.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: پس از بررسی مستندات ارائه شده، بر اساس امتیاز کسب شده، واحدهای برتر جهت انتخاب به عنوان نمونه کشوری به سازمان ملی استاندارد ایران معرفی می شوند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *