×
×

در جنوب خراسان رضوی
دستاورد دولت دوازدهم ساخت مسکن محرومان

  • کد نوشته: 4114
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۹
  • ۰
  • رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی این شهرستان‌ها را ساخت و مقاوم سازی مسکن محرومان ذکر کرد.
    دستاورد دولت دوازدهم ساخت مسکن محرومان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی این شهرستان‌ها را ساخت و مقاوم سازی مسکن محرومان ذکر کرد.

    ناصر چیتگر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: براساس تفاهمنامه احداث مسکن محرومان که بهمن ماه پارسال بین بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منقعد شد، تاکنون ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات در گناباد و بجستان در این زمینه پرداخت شده است.

    وی افزود: این تسهیلات شامل ۴۰۰ میلیون ریال وام با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض است که به ازای هر واحد مسکونی روستایی به متقاضیان پرداخت شد.

    رییس بنیاد مسکن گناباد و بجستان ادامه داد: پرداخت تسهیلات در این زمینه برای ۷۵ واحد مسکن محرومان در این شهرستان‌ها نیز در دست اقدام است.

    وی با انتقاد از همراهی نکردن برخی بانک‌های عامل و سخت‌گیری در ضمانت برای پرداخت تسهیلات گفت: این مشکل موجب نارضایتی متقاضیان شده است.

    جیتگر افزود: امسال از محل اعتبارات بند الف و عواید حاصل از فروش زمین ۱۵ میلیارد ریال برای زیرسازی و احداث جدول معابر روستایی در ۱۰ روستای گناباد و بحستان اختصاص یافته که با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۶۰ درصدی در دست اقدام است.

    وی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۳۶ واحد مسکونی معادل ۵۴ درصد واحدهای مسکن روستایی در گناباد مقاوم سازی شده و ۶ هزار و ۵۱۵ واحد معادل ۴۶ درصد آنها نیاز به مقاوم سازی دارد.

    رییس بنیاد مسکن گناباد و بجستان گفت: از مجموع چهار هزار و ۸۱۰ واحد مسکن روستایی بجستان نیز ۱۵۹ واحد معادل ۳۳ درصد آنها تاکنون مقاوم سازی شده و سه هزار و ۲۱۶ واحد معادل ۶۷ درصد آنها نیازمند مقاوم سازی است.

    دستاورد دولت دوازدهم ساخت مسکن محرومان
    دستاورد دولت دوازدهم ساخت مسکن محرومان

    وی افزود: از مجموع ۱۲ میلیارد ریال اعتبار مصوب مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان‌های گناباد و بجستان در سال گذشته پنج میلیارد و  ۴۸۰ میلیون ریال تخصیص یافت که ۴۱۷ فقره تسهیلات مقاوم سازی در این شهرستان‌ها پرداخت شد.

    چیتگر ادامه داد: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای عمران مناطق روستایی با توزیع بالغ بر ۱۲ هزار تن قیر رایگان طی چهار سال گذشته بیش از ۵۵۰ هزار تن آسفالت در معابر روستاهای گناباد و بجستان مصرف شد.

    شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *