×
×

مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان
آغازتجهیز کارگاه احداث شبکه قره سو – زرین گل

  • کد نوشته: 4118
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۹
  • ۰
  • مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: مقدمات اجرایی و تجهیز کارگاه پروژه ۱۴ هزار هکتاری قره سو - زرین گل با هدف احداث شبکه های فرعی و ایجاد سیستم آبیاری مدرن در حال انجام است.
    آغازتجهیز کارگاه احداث شبکه قره سو – زرین گل
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: مقدمات اجرایی و تجهیز کارگاه پروژه ۱۴ هزار هکتاری قره سو – زرین گل با هدف احداث شبکه های فرعی و ایجاد سیستم آبیاری مدرن در حال انجام است. 

    مهندس مهدی ضیائی اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخش‌هایی از این پروژه که در محدوده شهرستانهای علی آباد کتول و آق قلا اجرا می شود ،   شامل کانال‌ها و زهکشهای اصلی اجرا شده است.

    وی افزود : اخذ تسهیلات از بانک توسعه اسلامی به مبلغ ۹۲٫۲ میلیون یورو  جهت تکمیل طرح فراهم شده و پروژه احداث و تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو و زرین‌گل و سازه‌های مربوطه یکی از پروژه‌ های این طرح بزرگ است.

    وی گفت : ایجاد شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی به مساحت تقریبی ۱۴ هزار هکتار، استقرار سیستم‌های آبیاری تحت فشار (گان با بوم آب‌پاش) ، احداث ساختمان‌های بهره‌برداری و توانمندسازی بانوان ، اجرای نیروگاه برق‌آبی کوچک و ایجاد و اصلاح سدهای کوچک مخزنی در منطقه ، از مشخصات فنی این پروژه است.

    مهندس ضیایی از جمله اهداف این طرح را توانمندسازی کشاورزان و بهبود وضعیت کشاورزی و افزایش رفاه عمومی منطقه و افزایش راندمان آبیاری، توانمندسازی بانوان روستایی و افزایش ظرفیت مشارکت آن‌ها و افزایش دانش اجتماعی، احداث نیروگاه برق‌آبی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آبی موجود در سیستم و تولید برق از آن ، تثبیت و توسعه زمینه‌های اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و پیاده‌سازی الگوی کشت مناسب با وضعیت منطقه عنوان کرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *