×
×

افزایش قیمت بیش از تعرفه مصوب
قیمت مرغ هم حبابی شد

  • کد نوشته: 4198
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۱
  • ۰
  • قیمت گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شمالی امروز(شنبه)، پس از گذشت یک سال به بیش از نرخ مصوب ۱۲۹ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از این محصول رسید.
    قیمت مرغ هم حبابی شد
  • تبلیغ هدفمند

    قیمت گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شمالی امروز(شنبه)، پس از گذشت یک سال به بیش از نرخ مصوب ۱۲۹ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از این محصول رسید.  

    رییس اتحادیه لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد روز شنبه گفت: این نخستین بار در بیش از یک سال گذشته است که قیمت گوشت مرغ، به بیش از نرخ مصوب رسیده است، در سال ۹۸، و بهار امسال، این محصول کمتر از نرخ مصوب عرضه شده است، البته در روزهایی بسیار اندک، قیمت به بیش از ۱۲۹ هزار ریال رسید اما در قریب به اتفاق روزهای سال گذشته و بهار امسال، قیمت کمتر از میزان مصوب بود.  

    حسین قاسم زاده اظهار داشت: امروز قیمت گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم به طور میانگین ۱۳۴ هزار ریال است و البته این محصول ۱۳۷ هزار ریال هم عرضه شده است.  

    قیمت مرغ هم حبابی شد
    قیمت مرغ هم حبابی شد

    وی افزود: دیروز قیمت گوشت مرغ، ۱۲۷ هزار ریال بود، در روزهای میانی هفته هم قیمت این محصول برای ‌مصرف کننده حداکثر ۱۲۱ هزار ریال و به صورت میانگین ۱۱۷ هزار ریال بود.

    قاسم زاده اظهار داشت: قیمت گوشت مرغ را عرضه و تقاضا تعیین می کند، در روزهای گرم سال، مرغداران برای جلوگیری از تلفات، حجم جوجه ریزی در سالن ها را کاهش می دهند از این رو تولید کاهش یافته است البته ارزان شدن گوشت مرغ در روزهای ابتدایی سال و روزهای ماه مبارک رمضان و کاهش میزان تقاضا برای آن، سبب شد تا جوجه ریزی در سالن های مرغداری کاهش داشته باشد.  

    رییس اتحادیه لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد افزود: با شیوع کرونا و کاهش میزان مصرف گوشت مرغ، قیمت مرغ زنده هم بسیار کاهش یافت و به ۸۵ هزار تا ۸۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت و بر این اساس، مرغداران در این دوره، مرغ کمتری تولید کرده اند.  

    وی اظهار داشت: قیمت نهاده های دامی هم در این مدت افزایش یافته است و هزینه های تولید در سالن های مرغداری بالا رفته، در این شرایط قیمت محصول هم افزایش می یابد.  

    قاسم زاده در بخش دیگر سخنان خود در باره افزایش قیمت تخم مرغ گفت: به علت کاهش قیمت در بیشتر از یک ماه گذشته و افزایش قیمت نهاده های دامی برای تولید کننده صرفه اقتصادی نداشته در نتیجه منجر به کشتار حدود ۶ میلیون قطعه مرغ تخمگذار در یک ماه گذشته شد که البته مقداری از این تعداد مربوط به گذشتن سن تخمگذاری بوده اما بیشتر به علت نداشتن صرف اقتصادی تولید تخم مرغ بوده و صادرات هم‌ مزید علت بوده است.

    سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می شود.    

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *