×
×

مشترکین مصرف برق خانگی خراسان شمالی رکورد زدند
اوج مصرف برق توسط مشترکین خانگی

  • کد نوشته: 4242
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۲
  • ۰
  • معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: بخش خانگی با ۳۷ درصد بیشترین مصرف برق استان را دارد که پس از آن بخش کشاورزی با ۲۵ درصد در رده بعدی قرار دارد.
    اوج مصرف برق توسط مشترکین خانگی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: بخش خانگی با ۳۷ درصد بیشترین مصرف برق استان را دارد که پس از آن بخش کشاورزی با ۲۵ درصد در رده بعدی قرار دارد.

    با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد.

    مهندس مسعود کاظمی با عنوان اینکه این شرکت ۳۶۸  هزار مشترک دارد اظهار داشت: ۱۰ درصد توسط اداره ها و دستگاه ها به مصرف می رسد.

    وی با بیان اینکه مصرف برق استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد رشد داشته است گفت: به لحاظ تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی و اداری هستند.

    کاظمی با اعلام این خبر گفت: همچنین چهار درصد ادارات و دستگاه‌های خدماتی، یک درصد کشاورزان، نیم درصد صنعت و ۱۰ درصد از سایر بخش ها مشترکین برق مصرفی استان هستند.

    معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی بر مدیریت مصرف حتی با راهکارهای ساده از جمله تعویض پوشال کولرها، استفاده از دور کند کولر آبی، سرویس‌های اولیه سامانه‌های سرمایشی تاکید کرد و اظهار داشت: برای کولر گازی نیز دما باید بین ۲۴ تا ۲۵ درجه تنظیم شود.

    وی گفت: با رعایت چند راه کار ساده می‌توانیم صرفه جویی داشته باشیم که این میزان باعث می شود تا در زمان اوج پیک خاموشی اجباری نداشته باشیم.

    وی اظهار داشت: ساعت پیک مصرف برق ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۲ است که اگر مشترکان در این ساعت مصرف برق را مدیریت کنند نیاز به خاموشی ها نیست.

    کاظمی با بیان اینکه برای هر یک کیلووات تولید برق سرمایه‌های هنگفتی هزینه می‌شود گفت: هم اکنون صلاح نیست که با رشد مصرف بی رویه در سیستم‌های سرمایشی هزینه‌های هنگفت را به کشور تحمیل کنیم.

    اوج مصرف برق توسط مشترکین خانگی
    اوج مصرف برق توسط مشترکین خانگی

    وی با بیان اینکه در فصل تابستان ۳۰ درصد برق توسط سامانه های سرمایشی به مصرف می رسد افزود: ۲۱ هزار مگا وات برق در سطح کشور تنها برای سامانه های سرمایشی مصرف می شود.

    معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: ساخت نیروگاه ها برای تامین برق مورد نیاز در پیک بار صرفا برای پنچ درصد از زمان کل سال است.
    وی افزود: با رعایت چند نکته و مدیریت مصرف می‌توان جلوی خاموشی‌های گسترده را گرفت، خاموشی‌ها موجب تبعات اجتماعی و اقتصادی می‌شوند.

     در سال ۹۷ در این استان هر روز برق چهار منطقه خاموش می‌شد که به نوعی ۵۰ درصد مشترکان در خاموشی به سر می‌بردند، اما در سال ۹۸ در استان خاموشی برق نداشته ایم.

     شرکت توانیر سهمیه استان در ساعات اوج بار را بدون احتساب مصارف صنعتی ۲۵۵ مگاوات تعیین کرده که مصرف بیش از آن موجب خاموشی‌ها می‌شود.

    تاکنون مصرف برق استان بدون احتساب مشترکان بزرگ ۲۵۰ مگاوات بوده است که اگر مصرف بیش از سهمیه ابلاغی که ۲۵۵ مگاوات است برسد خاموشی‌های اجباری و دوره ای برای مشترکان خواهیم داشت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *