×
×

معاون وزیر بهداشت
کاهش باور مردم به رعایت بهداشت

  • کد نوشته: 4299
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۳
  • ۰
  • معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش گفت: باورداشت و اعتقاد عملی مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع در مقابله با بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا بطور چشمگیری در کشور کاهش یافته است.
    کاهش باور مردم به رعایت بهداشت
  • تبلیغ هدفمند

    معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش گفت: باورداشت و اعتقاد عملی مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع در مقابله با بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا بطور چشمگیری در کشور کاهش یافته است.

     دکتر ایرج حریرچی دیشب در حاشیه نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی طی گفتگو با خبرنگاران در مشهد افزود:  بررسیها نشان می‌دهند در برخی از شهرهای کشور باورداشت مردم نسبت به اصول بهداشتی در پیشگیری از کرونا ۷۰ درصد و در تهران بین ۹ تا ۱۱ درصد کاهش داشته است. 

    وی ادامه داد: هر چقدر  اعتقاد و آگاهی مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی کاهش یابد، در مقابله با بیماری کرونا بیشتر دچار مشکل خواهیم شد.

    کاهش باور مردم به رعایت بهداشت
    کاهش باور مردم به رعایت بهداشت

    معاون کل وزیر بهداشت گفت: مهمترین نقطه ضعف مردم در مقابله با بیماری ویروسی کرونا اعتقاد و باورداشت نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع است.

    وی “رعایت نکردن موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع در برخی اماکن مانند مراکز خرید و پاساژها، خودروها و مکانهای حمل و نقل عمومی، دفاتر پیشخوانهای دولت، دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ و برخی از مطبهای پزشکان خصوصی” را از چالشهای پیش رو در مسیر مبارزه با بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا برشمرد.

    حریرچی افزود: این در حالی است که در برخی از اماکن مانند هتلها، مساجد و همچنین حرمهای مطهر چهارگانه رعایت اصول و موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی میان افراد در جهت مبارزه با کرونا  مناسب است.

    وی گفت: رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم در این مکانها اختلاف ۴۰ درصدی با مراکزی دارد که مردم در آنها بهداشت را رعایت نمی‌کنند. 

    دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری کوتاه به مشهد دیشب ضمن بازدید از روند اجرای اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حرم مطهر رضوی، در نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی نیز شرکت کرد. 

    بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۷۴۲ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۱۶۶ هزار و ۴۲۷ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

    “پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان ۹ میلیون و ۹۸ هزار و ۵۹۶ نفر را بیمار کرده و جان ۴۷۱ هزار و ۵۱۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. چهار میلیون و ۸۶۸ هزار و ۳۰۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان  تاکنون درمان شده‌اند.

    در این میان آمریکا با دو میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۷۲ بیمار کرونا و ۱۲۲ هزار و ۲۸۹ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

    بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *