×
×

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی
افزایش ۹۷ درصدی صادارت گمرگ

  • کد نوشته: 4514
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۹
  • ۰
  • مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از ابتدای سال جاری تاکنون از نظر ارزش ۹۷ درصد و از لحاظ وزنی ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
    افزایش ۹۷ درصدی صادارت گمرگ
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از ابتدای سال جاری تاکنون از نظر ارزش ۹۷ درصد و از لحاظ وزنی ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

    محمدعلی خاشی روز یکشنبه با اظهار این خبر افزود: در این مدت ۶۷۷ هزار و ۷۹ تن کالا به ارزش ۱۳۰ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۲۳ دلار از طریق گمرکات استان صادر شده است.

    وی تصریح کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، گازوئیل، هیدروکربن سبک، نخود آبگوشتی، روغن سوخت تقطیری، کاشی و سرامیک، تخم مرغ خوراکی و نمک بوده است که عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

    مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به صدور ۹۶۳ فقره اظهارنامه صادراتی در استان ادامه داد: تعداد اظهارنامه صادراتی  چهار درصد، از نظر ارزشی ۱۸ درصد و وزنی سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

    وی بیان کرد: از این مقدار کالای صادراتی، ۳۰۱ هزار و ۷۹۸ تن به ارزش ۲۵ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۷۱۶ دلار صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرو انجام شده است.

    خاشی در ارتباط با صادرات ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان) گفت: امسال سه هزار و ۲۰۸ فقره پروانه به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۰۷ دلار به وزن بیش از ۳۷۵ هزار و ۲۸۲ تن در استان تشکیل شد.

    وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۲۸ درصد، از نظر ارزش ۱۳۶ درصد و از نظر وزن ۷۲ افزایش را نشان می‌دهد.

    مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل شیشه، سیمان، خوراک آماده طیور، ایزوگام و از این قبیل بوده است.

    افزایش ۹۷ درصدی صادارت گمرگ
    افزایش ۹۷ درصدی صادارت گمرگ

    وی اظهار داشت: از ابتدای امسال هشت فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی به ارزش یکهزار و ۷۲ دلار به وزن ۸۲ کیلوگرم تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظرتعداد اظهارنامه ۸۴، از نظر ارزش ۲۰ درصد و از نظر وزن ۴۶ درصد کاهش داشته است.

    خاشی بیان کرد: عمده اقلام وارداتی به استان را ماسک، گوسفند، بذر یونجه، شاهدانه بو داده و لوازم یدکی تشکیل می‌دهد که این اقلام از کشورهای همسایه وارد شده است.

    وی در ارتباط با واردات قطعی انجام شده در استان تصریح کرد: از ابتدای امسال ۶ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۱۲۲ هزار و ۶۲۵ دلار به وزن ۷۳ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۲۰ افزایش و از نظر ارزش ۱۰۰ و وزن ۸۸ کاهش نشان می‌دهد.

    مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: عمده کالاهای صادره شده از این طریق شامل خشکبار، لوازم بهداشتی، کفش، گوشی همراه و سایر بوده است.

    وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال ۶ فقره اظهارنامه واردات امانات پستی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است و کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی مجارستان، انگلستان، کاندا، آلمان و سنگاپور بوده است.

    خاشی درباره خدمات مسافری در استان گفت: از ابتدای امسال به ۷۱ نفر مسافر ورودی و ۱۹۲ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۹۸ و مسافرین خروجی ۹۴ کاهش داشته است، همچنین فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ترانزیت افزود: در سه ماه نخست امسال یکهزار و ۱۸۷ دستگاه کامیون به وزن ۳۱ هزار و ۱۴۱ تن شامل فوفل، کود اوره، پنل خورشیدی از کشور اندونزی، چین و ترکمنستان از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *