×
×

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری
کاهش سطح اکسیژن خون با استفاده دائم از ماسک

  • کد نوشته: 4804
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۴
  • ۰
  • متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با تاکید بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرازدحام به ویژه هنگام صحبت با دیگران، گفت: پوشیدن ماسک برای مدت طولانی و در مکان‌های خلوت توصیه نمی‌شود؛ این کار سطح اکسیژن خون را پایین می آورد و سلامت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
    کاهش سطح اکسیژن خون با استفاده دائم از ماسک
  • تبلیغ هدفمند

    متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با تاکید بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرازدحام به ویژه هنگام صحبت با دیگران، گفت: پوشیدن ماسک برای مدت طولانی و در مکان‌های خلوت توصیه نمی‌شود؛ این کار سطح اکسیژن خون را پایین می آورد و سلامت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    دکتر مسعود مردانی اظهار داشت: مساله ای که در حال حاضر ثابت شده، این است که استفاده از ماسک به خصوص در مراکز پرازدحام مانند بیمارستان ها، مترو، مراکز خرید، کارخانه ها و مراکز اداری و صنعتی که ده‌ها نفر زیر یک سقف درحال کار هستند، بسیار ضروری و مهمتر از دستکش است.

    وی افزود: ممکن است فردی با خانواده بخواهد در یک فضای خلوت قدم بزند؛ در این صورت نیازی نیست که خود را به زحمت و سختی بیاندازد و از ماسک استفاده کند. کرونا بیماری تنفسی است که بیشتر از طریق تنفس هنگام صحبت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و در مکان های خلوت نیازی به استفاده از ماسک نیست.

    مردانی تاکید کرد: همچنین هنگامی که افراد در محیط خلوت و تنها هستند، می توانند ماسک را از روی صورت بردارند. متاسفانه بسیاری از افراد در اتومبیل خود هنگامی که تنها هستند نیز از ماسک استفاده می کنند که این کار نیز به هیچ وجه ضرورتی ندارد.

    استفاده نامناسب از دستکش، مسبب انتقال سریع کرونا 

    مردانی همچنین اظهار داشت: استفاده صحیح از دستکش نیز بسیار خوب است، اما استفاده نامناسب از دستکش به دلیل اینکه ویروس می تواند در دستکش جمع شده و در صورت لمسِ صورت  به راحتی به فرد منتقل شود، توصیه نمی شود.

    این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: بهتر است افرادی که بیرون می روند و با سطوح مختلف در تماس هستند، به صورت مرتب دستان خود را با صابون بشویند.

    وی گفت: برخی مدام وقتی می روند بیرون به محض اینکه وارد منزل می شوند دوباره دوش می گیرند و لباس های خود را قبل از دوباره پوشیدن ضدعفونی می کنند یا می جوشانند و می شویند، اصلا این کارها لازم نیست و ثابت شده است این روش ها نقش عمده‌ای در پیشگیری از انتقال عفونت ندارند.

    به گفته مردانی بر اساس یافته ها، ماندگاری ویروس کرونا روی لباس و پارچه طولانی نیست و بیشتر روی سطوح صاف مانند پیشخوان مغازه‌ها ماندگاری دارد.

    کرونا بیماری ناشی از قطره های عفونی است

    این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری همچنین گفت: به هیچ وجه غذا، میوه جات و مایحتاج عمومی و بسته بندی خریدهای سوپری منبعی برای آلوده شدن فرد به ویروس کرونا و عفونت محسوب نمی شوند.

    مردانی ادامه داد: هنگامی که کسی از مغازه یا تره بار خرید می کند فقط پلاستیک میوه یا موادغذایی را می تواند دور بیاندازید و از میوه جات پس از شستشو استفاده کند.

    وی همچنین اظهار داشت: بر اساس یافته های جدید، ویروس کرونا یک عفونت غذایی محسوب نمی شود. این بیماری با قطره های عفونت مانند آنفلوآنزا همراه است و هیچ خطر مشخصی مبنی بر انتقال کرونا با سفارش غذا وجود ندارد.

    این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: ویروس کرونا در هوا آویزان نمی شود. این یک عفونت قطره تنفسی است که انتقال آن نیازمند تماس نزدیک افراد به یکدیگر است.

    مبتلایان به کرونا تا بهبودی از مراودات جنسی خودداری کنند

    مردانی در پاسخ به این پرسش که آیا ویروس کرونا با مراودات جنسی افراد مبتلا قابل انتقال است یا خیر نیز گفت: اگر فردی مبتلا باشد، بلافاصله می تواند این ویروس را از طریق مراوده جنسی به همسر خود منتقل کند.

    وی گفت: کسی که کرونا دارد، در دوره حاد بیماری و ۱۴ روزی که باید در قرنطینه باشد، به هیچ وجه نباید مراوده جنسی با همسر خود داشته باشد و حتی ما توصیه می کنیم تا دو هفته پس از بهبودی و قرنطینه نیز خودداری شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *