×
×

مدیر کل گمرکات گلستان
رونق تجاری به گمرک ریلی اینچه‌برون بازگشت

  • کد نوشته: 4853
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۴
  • ۰
  • مدیرکل گمرکات گلستان گفت: بازگشایی گمرک اینچه‌برون و آغاز تردد ریلی به سمت کشور ترکمنستان، رکود این بخش از گمرکات استان را از بین برده و رونق تجارت را به این دروازه مرزی بازگردانده است.
    رونق تجاری به گمرک ریلی اینچه‌برون بازگشت
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل گمرکات گلستان گفت: بازگشایی گمرک اینچه‌برون و آغاز تردد ریلی به سمت کشور ترکمنستان، رکود این بخش از گمرکات استان را از بین برده و رونق تجارت را به این دروازه مرزی بازگردانده است.

    سیدابراهیم حسینی گفت: پس از شروع مجدد مبادلات ریلی ایران و ترکمنستان که با رایزنی مقامات دو کشور ۱۰ روز پیش آغاز شد، علاوه بر صادرات ۱۳۱ واگن کالا به وزن تقریبی هر کدام ۶۵ تن، حدود ۷۰ واگن دیگر هم در چند روز گذشته بارگیری و آماده صادرات از طریق این خط ریلی بین المللی است.

    وی افزود: کالاهای بارگیری شده که هر روز به تعداد و حجم آن اضافه می‌شود، بیشتر شامل مواد غیرغذایی از جمله سیمان، انواع آهن آلات (پروفیل، میلگرد و تیرآهن)، مواد پلاستیکی، رنگ، کاشی و سرامیک و سنگ معدنی است.

    حسینی اضافه کرد: وزن هر یک از واگن‌ها بین ۶۵ تا ۷۰ تن است که پس از انجام کارهای اداری و گمرکی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گذر از تونل‌های ضدعفونی کننده به کشورهای مقصد صادراتی از جمله ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان به صورت حمل می‌شوند.

    رونق تجاری به گمرک ریلی اینچه‌برون بازگشت
    رونق تجاری به گمرک ریلی اینچه‌برون بازگشت

    مدیرکل گمرکات گلستان ادامه داد: رایزنی‌ مقامات ایران و ترکمنستان برای بازگشایی قسمت کامیونی و صادرات مواد غذایی از گمرک اینچه برون ادامه دارد تا پس از توافق طرفین، علاوه بر صادرات اقلام اشاره شده با کامیون‌ها و تریلی‌های ترانزیت، مواد غذایی واحدهای تولیدی استان هم به این کشور و دیگر کشورهای آسیای میانه صادر شود. 

    به گفته وی قبل از شیوع کرونا، به طور میانگین گمرکات گلستان سالانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار صادرات و کمتر از ۲۰ درصد این مبلغ نیز واردات داشت که بخش زیادی از آن از طریق مرز اینچه برون انجام می‌شد.

    اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان، مرکز گمرکات این استان بوده و پایانه‌های صادراتی گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان زیرمجموعه آن است.

    از آذر ۹۳ با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

    استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

    منبع: ایرنا
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *