×
×

مدیر جهاد کشاورزی مانه‌وسملقان
آتش کینه کمباین جان ۲٫۵هکتار گندم زار را گرفت

  • کد نوشته: 5055
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۸
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی مانه‌وسملقان گفت:آتش کینه کمباین جان گندم زار را گرفت. ۲.۵ هکتار از گندمزارهای شهر آوای این شهرستان روز چهارشنبه بر اثر نقص فنی کمباین در هنگام برداشت، آتش گرفته و سوخت.
    آتش کینه کمباین جان ۲٫۵هکتار گندم زار را گرفت
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر جهاد کشاورزی مانه‌وسملقان گفت:آتش کینه کمباین جان گندم زار را گرفت. ۲.۵ هکتار از گندمزارهای شهر آوای این شهرستان روز چهارشنبه بر اثر نقص فنی کمباین در هنگام برداشت، آتش گرفته و سوخت.

    هادی قهرمانیان در ارتباط با این خبر گفت: پیش از ظهر امروز این مزرعه سه هکتاری به علت تنظیم نبودن اگزوز کمباین و ایجاد جرقه دچار آتش سوزی شد که اگرچه محصول حدود یک هکتار آن برداشت شده بود، اما گندم حدود ۲ هکتار دیگر از این کشتزار که بر زمین مانده بود، خاکستر شد.

    وی بیان کرد: در حادثه ای دیگر نیز صبح امروز نیم هکتار از یک مزرعه گندم در شهر آوا، که به صورت عمدی آتش زده شده بود، سوخت که با کمک آتش نشانی و مردم حریق خاموش شده و از گسترش دامنه آن جلوگیری شد.

    قهرمانیان، فرسودگی و وجود نقص فنی در برخی از دستگاه های کمباین را خسارتبار خواند و افزود: کشاورزان در زمان برداشت گندم باید از سلامت اتصالات برقی کمباین ها مطمئن شوند تا زیان هایی از این دست دامان آنها را نگیرد.

    آتش کینه کمباین جان ۲٫۵هکتار گندم زار را گرفت
    آتش کینه کمباین جان ۲٫۵هکتار گندم زار را گرفت

    ۱۹۵ کمباین در زمان برداشت گندم در شهرستان مانه و سملقان به کار گرفته می شوند که تنها ۵۰ دستگاه آن بومی منطقه هستند و ۳۰ درصد از کمباین های مهاجر در این شهرستان فرسوده هستند.

    مانه و سملقان حدود ۴۰ هزار هکتار گندمزار آبی و دیم دارد که سالانه ۹۵ هزار تن محصول از این سطح برداشت می شود.  

    این شهرستان به عنوان قطب تولید گندم خراسان شمالی، به تنهایی یک سوم گندم استان را تامین می کند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *