×
×

پایان چشم انتظاری جوانان با تکمیل ورزشگاه ۱۵هزارنفری

  • کد نوشته: 5064
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۹
  • ۰
  •  ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۹ مهر بجنورد، که بیش از یک دهه در مرکز استان خراسان شمالی ناتمام مانده و فعالیت ورزشی در آن به رویایی برای جوانان تبدیل شده بود، با پیگیری و همت دولت دوازدهم تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. گسترش فضاهای ورزشی به عنوان یک صنعت در توسعه هر استان نقشی […]

    پایان چشم انتظاری جوانان با تکمیل ورزشگاه ۱۵هزارنفری
  • تبلیغ هدفمند

     ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۹ مهر بجنورد، که بیش از یک دهه در مرکز استان خراسان شمالی ناتمام مانده و فعالیت ورزشی در آن به رویایی برای جوانان تبدیل شده بود، با پیگیری و همت دولت دوازدهم تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    گسترش فضاهای ورزشی به عنوان یک صنعت در توسعه هر استان نقشی ویژه دارد زیرا این حوزه با افزایش سطح سلامت عمومی به پویایی و پیشرفت جامعه کمک کرده و به تعبیر دیگر در عصر حاضر دولت ها اهتمام ویژه ای به ورزش و توسعه زیرساخت های آن دارند زیرا که این امر به صورت غیرمستقیم با کاهش بزهکاری ها و ایجاد اشتغال، سلامت جامعه را تضمین می کند و از سوی دیگر می تواند با کشف استعدادهای ورزشی، مقدمات کسب افتخار را برای کشور فراهم سازد.

    دولت نیز با علم به نقش زیرساخت های ورزشی در توسعه کشور، رویکرد خود در حوزه ورزش را متمرکز بر گسترش فضاهای ورزشی در استان ها کرد، اما در این بین این دولت وارث طرح های عمرانی ناتمام بسیاری بود که در دولت قبلی کلنگ زنی و رها شده بود و با گذشت چندین سال همچنان متوقف مانده بود.

    در واقع وقتی دولت در سال ۹۲ سکان مدیریت کشور را بر عهده گرفت با طرح های ورزشی ناتمامی در استان های مختلف کشور مواجه شد، تاجایی که اولویت خود را تکمیل این طرح های ناتمام دانست به گونه ای که با اتمام این طرح ها، هم عدالت منطقه ای در توزیع امکانات ورزشی کشور اجرایی شود و هم ظرفیت عظیم ورزشکاران و جوانان در تمامی نقاط کشور مورد شناسایی قرار گیرد.

    پایان چشم انتظاری جوانان با تکمیل ورزشگاه ۱۵هزارنفری
    پایان چشم انتظاری جوانان با تکمیل ورزشگاه ۱۵هزارنفری

    یکی از طرح های ناتمام ورزشی دولت نهم و دهم، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۹ مهر بجنورد بود که با گذشت بیش از یک دهه فراز و فرود و با تخصیص اعتباری ۴۰۰ میلیارد ریالی بالاخره تکمیل و در اردیبشهت ۹۶ با حضور وزیر ورزش و جوانان و انبوهی از ورزشکاران و ورزش دوستان خراسان شمالی افتتاح شد.

    اگرچه کلنگ این مجموعه ورزشی در سال ۸۵ زده شده بود ولی به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار و بودجه، تا سال ۹۲ رشد فیزیکی چندانی در اجرای این طرح ورزشی دیده نمی شد، ولی با پیگیری های مسوولان دولت یازدهم و دوازدهم، این مجموعه ورزشی، به یادگاری ماندگار از دولت تدبیر تبدل شد که با وجود بسیاری از مشکلات و تحریم های اقتصادی کشور، برای مردم خراسان شمالی در حوزه ورزش به جا گذاشته شد.

    ورزشگاه ۱۹ مهر، آبروی ورزش خراسان شمالی است

    دانشیار گروه تربیت بدنی دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های ورزشی لازمه کشف استعدادها است، افزود: ورزش های همگانی را معمولا در همه مکان ها می توان انجام داد، ولی انجام ورزش های قهرمانی، ملی و بین المللی نظیر دوومیدانی و فوتبال در هر استانی نیازمند ایجاد زیرساخت های ورزشی چون ورزشگاه ۱۹ مهر است.

    پایان چشم انتظاری جوانان با تکمیل ورزشگاه ۱۵هزارنفری
    پایان چشم انتظاری جوانان با تکمیل ورزشگاه ۱۵هزارنفری

    محمد شبانی با اشاره به اینکه ورزشگاه ۱۹ مهر بجنورد، نماد و آبروی ورزش استان است، اظهار داشت: اگرچه در کشور به ورزش به عنوان امری ضروری زندگی نگاه نمی شود ولی ایجاد زیرساخت های ورزشی چون این ورزشگاه ۱۵ هزار نفری توسط دولت می تواند نقش ویژه ای در نفوذ فرهنگ ورزش در استان و کشور داشته باشد.

    وی با بیان اینکه خراسان شمالی دارای قابلیت آب وهوایی مناسبی برای برگزاری مسابقات قهرمانی بویژه در رشته های دوومیدانی است، افزود: ایجاد ورزشگاه ۱۹ مهر ظرفیت استان را برای برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی تکمیل کرد زیرا ورزشکاران سایر رشته ها معمولا تمایلی به برگزاری مسابقات در شرایط آب و هوایی مناطق گرم جنوبی را ندارند.

    تجهیز و تکمیل ورزشگاه ۱۹ مهر در دولت تدبیر شتاب گرفت

    مدیرکل ورزش و امور جوانان خراسان شمالی با بیان اینکه تجهیز و تکمیل ورزشگاه ۱۹ مهر در دولت تدبیر و امید شتاب گرفت، افزود: اگرچه دولت در حوزه ورزش وارث طرح های نیمه تمام ورزشی بسیاری بود، ولی با این وجود تکمیل این مجموعه ورزشی از اولویت های دولت تدبیر و امید بود به گونه ای که با تاکید بر کیفیت و تسریع اجرای چنین طرحی توسط مسوولان ورزشی کشور، شاهد رشد فیزیکی ۸۰ درصدی آن بودیم.

    کوروش بهادری با اشاره به اینکه ظرفیت بالای این ورزشگاه توانایی میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی را برای استان فراهم کرده است،  تصریح کرد: اگرچه این مجموعه ورزشی،  ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تلقی می شود ولی هم اکنون در این مجموعه ۱۷ هزار و ۸۵۲ صندلی برای تماشاگران نصب شده است که می توان ظرفیت آنرا به ۲۰ هزار صندلی نیز ارتقا داد.

    وی با بیان اینکه اعتبار عامل اصلی تاخیر در اجرا و اتمام عملیات این مجموعه ورزشی بوده است، افزود: ورزشگاه ۱۹ مهر تنها مجموعه ورزشی مجهز و استاندارد استان است زیرا این مجموعه مجهز به سالن بدن‌سازی، پیست دوومیدانی “تارتان” و سالن کشتی است که بزودی سالن فوتسال ۶ هزار نفری آن نیز بهره برداری خواهد شد.  

    رییس دفتر فنی و نظارت بر اماکن ورزشی استان نیز با اشاره به اینکه محل تامین اعتبار این مجموعه ورزشی فقط اعتبارات ملی بوده است، افزود: ساخت این مجموعه مورد توجه وزیر ورزش و جوانان بود به گونه ای که تا زمان تکمیل و افتتاح این ورزشگاه بازدیدهای مختلفی توسط مقام عالی وزارتخانه از این پروژه انجام شد.

    برات وثوق با اشاره به اینکه رویکرد دولت متمرکز بر تکمیل پروژه های ناتمام ورزشی بودده است، تصریح کرد: بعد از سال ۹۲ جدای از تکمیل ورزشگاه مجهز و استاندارد ۱۹ مهر، ورزشگاه قدیمی تختی بجنورد نیز که چمن طبیعی آن به صورت نامناسبی درآمده بود، با تخصیص اعتبار لازم ساماندهی شده و به دو زمین چمن مصنوعی مجهز شد.

    وی با بیان اینکه در تمامی شهرستان های استان نیز پروژه های ورزشی در حال تکمیل است، افزود: بازسازی و تجهیز ورزشگاه سه هزار نفری شیروان به چمن مصنوعی،  احداث سالن فوتسال۲۰۰ نفره راستقان رازوجرگلان و سالن ورزشی ۲ هزار نفره چندمنظوره مانه و سملقان، که فقط منتظر نصب انشعابات است،  از دیگر اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در این استان است.

    پایان چشم انتظاری جوانان با تکمیل ورزشگاه ۱۵هزارنفری
    پایان چشم انتظاری جوانان با تکمیل ورزشگاه ۱۵هزارنفری

    افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی در خراسان شمالی

    معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز  با اشاره به اینکه در سال ۹۱ سرانه ورزشی استان تنها ۳۵ سانتی متر بود، اظهار داشت: براساس آخرین آمارها میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۲ سانتی متر است که این رقم تا سال ۹۶ در استان خراسان شمالی به ۴۹ سانتی متر رسید.

    محمد بروحی افزود: هم اکنون نیز با افزایش ۴ هزار متری فضای ورزشی و بهره برداری از ۱۹۷ فضای ورزشی جدید، سرانه ورزشی استان به ۵۶ سانتی متر رسیده است که رشدی حدود ۲ برابری داشته است.

    وی با اشاره به بهره برداری از ۱۷ طرح ورزشی در استان تا پایان کار دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ها، حداقل ۳ هزار متر به فضای ورزشی استان افزوده می شود که این به معنای نزدیک شدن سرانه ورزشی استان به میانگین کشوری  است.

    بروحی با اشاره به توسعه فضاهای ورزشی در روستاهای استان تصریح کرد: اگرچه تمرکز دولت بر تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان است ولی پنج پروژه ورزشی در روستاها نیز در حال تکمیل است که فقط نصب انشعابات آنها مانده است.

    وی اظهار داشت: اولویت بعدی این اداره کل احداث سالن چندمنظوره تخصصی ویژه بانوان در مرکز استان است که پیگیری های لازم در حال انجام است و توجیهات طرح ارایه شده است.

    عملیات اجرایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۹مهر بجنورد که تنها مجموعه ورزشی استاندارد استان است از سال ۸۵ آغاز شد، اما به دلیل کمبود اعتبار سال ها راکد مانده بود که در دوران دولت تدبیر و امید با تزریق اعتبارات مورد نیاز تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

    این ورزشگاه در زمینی به گستره ۴۵ هزار متر مربع اجرایی شده است و زمین فوتبال، سالن بدن‌سازی، پیست دومیدانی، سالن کشتی و فضای اداری از جمله ظرفیت هایی است که در این مجموعه دیده شده است.

    خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده این استان دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است.
    استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *