×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان
سیر افزایشی کرونا تا پایان تیر ماه در گلستان

  • کد نوشته: 5082
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۹
  • ۰
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز نگرانی از ادامه روند صعودی شیوع کرونا در این استان طی یک ماه گذشته پیش‌بینی کرد که این وضعیت تا پایان تیرماه جاری ادامه یابد.
    سیر افزایشی کرونا تا پایان تیر ماه در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز نگرانی از ادامه روند صعودی شیوع کرونا در این استان طی یک ماه گذشته پیش‌بینی کرد که این وضعیت تا پایان تیرماه جاری ادامه یابد.

    عبدالرضا فاضل در ارتباط با این خبر اظهار داشت : تنها راه جلوگیری از روند صعودی بیماری کرونا و قطع رنجیره اننقال آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توسط مردم است.

    وی بابیان اینکه هم اکنون وضعیت همه شهرستان‌های گلستان بجز علی‌آباد کتول و مراوه‌تپه قرمز است افزود: در بین شهرستان‌های با وضعیت قرمز استان، گنبدکاووس به سبب شمار بالای بیماران بستری نگران کننده‌تر است.

    فاضل اضافه کرد: اکنون ظرفیت بیمارستانی گنبدکاووس برای بیماران کرونایی تکمیل شده و از چند روز قبل بیماران این شهرستان به شهرهای همجوار انتقال می‌یابند و این شرایط با توجه به زیرساخت‌های کمتر توسعه یافته حوزه درمان گنبدکاووس و نیز برخی کمبودهای تجهیزاتی مانند اکسیژن، تخت ویژه و دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) همچنان ادامه دارد.

    وی گفت: متاسفانه استقبال خانواده‌ها از انتقال بیمار خود به شهرهای دیگر استان کمرنگ است و آنها حاضرند بیمارشان در راهروهای بیمارستان بستری شود اما به مراکز درمانی دیگر منتقل نشوند که این امر خدمات رسانی بیمارستانی را با مشکل مواجه کرده است.

    وی با اشاره به کمبودهای بیمارستانی شرق گلستان افزود: کمبود و ضعف زیرساخت‌های درمانی گنبدکاووس بویژه سه بیمارستان قدیمی و فرسوده شهدای ۱۲ دی، طالقانی و شهید مطهری این شهرستان مربوط به شرایط کرونایی نیست بلکه از سال‌های گذشته باقی مانده و باید به صورت فوری نسبت به رفع آن اقدام شود.

    سیر افزایشی کرونا تا پایان تیر ماه در گلستان
    سیر افزایشی کرونا تا پایان تیر ماه در گلستان

    شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که هم اکنون چهار بیمارستان دولتی، یک بیمارستان متعلق به سازمان تامین اجتماعی و دو بیمارستان متعلق به بخش خصوصی دارد.

    سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز چهارشنبه گفت: تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *