×
×

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه
بیش از ۵۵۰ هزار تن افزایش تولیدات دامی در کرمانشاه

  • کد نوشته: 5097
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۹
  • ۰
  • معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان تولیدات بخش دامپروری استان کرمانشاه در پایان سال گذشته را حدود ۴۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال میزان تولیدات این بخش با افزایش بیش از ۷۰ هزار تنی به ۵۵۰ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.
    بیش از ۵۵۰ هزار تن افزایش تولیدات دامی در کرمانشاه
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان تولیدات بخش دامپروری استان کرمانشاه در پایان سال گذشته را حدود ۴۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال میزان تولیدات این بخش با افزایش بیش از ۷۰ هزار تنی به ۵۵۰ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

    «بهرام خانی» روز پنجشنبه به تفکیک تولیدات دامی استان در بخش های مختلف پرداخت و با اعلام اینکه سال گذشته ۳۵۰ هزار تن شیر در استان تولید شد، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میزان تولید شیر استان در پایان امسال به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

    او راه‌اندازی واحدهای راکد و غیرفعال، افزایش بهره‌وری، اصلاح نژاد گاوهای شیری صنعتی و نیمه صنعتی و ایجاد و توسعه واحدهای پرورش گاو شیری را از برنامه‌های استان برای افزایش تولید شیر خام ذکر کرد.

    وی همچنین میزان تولید گوشت قرمز استان در پایان سال گذشته را نیز ۴۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان تا پایان امسال به ۴۵ هزار تن خواهد رسید.

    او برگرداندن واحدهای غیرفعال به بخش تولید، بهبود مدیریت واحدهای پرورش دام، تأمین نیازهای علوفه واحدهای پرواربندی، بهبود جایگاه نگهداری دام و ایجاد و توسعه پرواربندی صنعتی، روستایی و عشایری را از برنامه های حوزه دامپروری استان برای افزایش تولید گوشت قرمز دانست.

    وی همچنین در ادامه میزان تولید گوشت مرغ استان در پایان سال گذشته را نیز ۷۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان تولید تا پایان امسال به ۸۵ هزار تن خواهد رسید.

    خانی همچنین با بیان اینکه در پایان سال گذشته ۱۲ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده میزان این تولیدات تا پایان امسال به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفیت‌های پرورش طیور و ایجاد و توسعه واحدهای پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برای افزایش میزان تولیدات گوشت مرغ و تخم مرغ در سال جاری است.

    وی میزان تولید عسل استان در سال گذشته را نیز پنج هزار و ۴۵۵ تن عنوان کرد و افزود: این میزان تا پایان امسال به هفت هزار تن خواهد رسید.

    بیش از ۵۵۰ هزار تن افزایش تولیدات دامی در کرمانشاه
    بیش از ۵۵۰ هزار تن افزایش تولیدات دامی در کرمانشاه

    وی ادامه داد: افزایش میزان تولید عسل استان با افزایش بهره وری کلنی‌های موجود و خرید و پرورش ملکه زنبور عسل دنبال خواهد شد ضمن اینکه با ایجاد زنجیره ارزش عسل در استان امید به افزایش میزان تولیدات عسل استان داریم.

    به گزارش ایرنا؛ در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

    این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

    کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

    در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *