×
×

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
تعداد جان باختگان کرونا در کشور از۱۳ هزار نفر رسید

  • کد نوشته: 5340
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۴
  • ۰
  • سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۹ نفر در کشور، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسیده است.
    تعداد جان باختگان کرونا در کشور از۱۳ هزار نفر رسید
  • تبلیغ هدفمند

     سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۹ نفر در کشور، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسیده است.

    سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر رسید.

    وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

    سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۲۵ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

    لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۲۳ هزار و ۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

    تعداد جان باختگان کرونا در کشور از۱۳ هزار نفر رسید
    تعداد جان باختگان کرونا در کشور از۱۳ هزار نفر رسید

    وی افزود: استان‌های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

    سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: اصناف در میان سایر بخش‌ها، آسیب‌های جدی دیده‌اند و اگر می‌خواهند به کسب و کار خود ادامه بدهند باید متوجه مسئولیت اجتماعی باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. فاصله گذاری باید جدی گرفته شود. استفاده از ماسک نیز باید جدی گرفته شود و مهم‌ترین ناظر بر رعایت پروتکل‌ها، مردم هستند که می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، تخلفات را گزارش بدهند. تاکنون فعالیت ۲۸۰ هزار صنف متوقف شده است.

    وی گفت: همه ما در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هستیم. این بیماری هنوز واکسن و دارو ندارد و بهترین رعایت، اصول سه گانه استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *