×
×

رئیس‌جمهور:
برای انتخاب‌وزرا،در سطوح‌بالا‌ مشورت‌های‌لازم انجام شد

  • کد نوشته: 53725
  • ۱۴۰۳-۰۵-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار آنلاین، دکتر «مسعود پزشکیان» که با حضور خود در صحن مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزرای پیشنهادی خود، با اشاره به اینکه هر کس به نوعی دل ما می‌شکند، بیگانه جدا می‌شکند دوست جدا، بیگانه اگر می‌شکند حرفی نیست، من در عجبم دوست چرا اظهار کرد: من سعی نکردم عیب‌ها را بزرگ کنم تا بیگانگان بتوانند از آن سواستفاده کنند...
    برای انتخاب‌وزرا،در سطوح‌بالا‌ مشورت‌های‌لازم انجام شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مشورت‌های لازم در تمام مراحل انتخاب وزرای پیشنهادی با افرادی که باید انجام می‌دادیم صورت گرفته، گفت: این مشورت‌ها در سطوح بالا انجام شده و به هیچ وجه بدون مشورت بر دفاع از وزرا اینجا نیامده‌ام.

    به گزارش بازار کسب و کار آنلاین، دکتر «مسعود پزشکیان» که با حضور خود در صحن مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزرای پیشنهادی خود، با اشاره به اینکه هر کس به نوعی دل ما می‌شکند، بیگانه جدا می‌شکند دوست جدا، بیگانه اگر می‌شکند حرفی نیست، من در عجبم دوست چرا اظهار کرد: من سعی نکردم عیب‌ها را بزرگ کنم تا بیگانگان بتوانند از آن سواستفاده کنند.

    وی افزود: غیر ممکن است ندارد که دروغ نگفته باشم، یا به حرفم پایبند نباشم. از بی‌عدالتی در طول دوران نمایندگی و زندگی‌ام نگران بودم و از قومیت‌ها دفاع کرده‌ام. هنگامی که کسی جرأت نداشت، از این حرف‌ها بزند، من از این حرف‌ها زدم چرا که به آن باور داشتم.

    وی با یادآوری اینکه بنده را برای گفت وگوهای انتخاباتی صدا کردند، یادآور شد: به دوستان گفتم بنده اصولی دارم که آنهم حق و عدالت است؛ و می‌خواهم  برای این حق و عدالت اصلاحات کنم و شدیداً معتقد به آن هستم. وقتی  امام حسین (ع) به راهی کربلا شدند فرمودند: مگر نمی‌بینید به حق حمله می‌کنند؟ وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن نادیده گرفته شود، بر هر مسلمانی وظیفه است که در آن قیام کند؛ امام حسین (ع) فرمودند برای اصلاح امتِ جدم خروج کرده‌ام؛ امر به معروف و نهی از منکر برای آن است که از حق عدول نشود و عدالت زیر پا گذاشته نشود

    رئیس‌جمهور تصریح کرد: معتقدم استراتژی و روش برون رفت از وضعیت موجود، بسیجی است که در هنگام حمله دشمن به خاک کشورمان ایجاد شد. بسیج همه، نه بسیج یک عده و یک گروه!

    در عمل امتحانم کنید

    وی در ادامه با اشاره به اینکه برادری می‌گوید که وزرا سلایق مختلف دارند، گفت: زمانی که فرد پایبند و معتقد به قانون است، سلیقه‌ها دیگر معنا پیدا نمی کند. ما پایبند به چشم‌انداز قانون، اراده و اعلام و امضای رهبر انقلاب هستیم.

    وی اظهار کرد: ۲۰ سال است که براساس چشم‌انداز قرار بود که ما اول شویم، اما فقط با یکدیگر دعوا کردیم، فقط یکدیگر را نقد کردیم.  رمز موفقیت این است که دست به دست یکدیگر دهیم، باید با هم در مقابل این تهاجمات بایستیم، چراغ راه و پیمان ما مسیری است که رهبر انقلاب مشخص کرده است، هر حرفی که زدم در عمل و در این مسیر امتحانم کنید.

    وی در ادامه تاکید کرد: مشورت‌های لازم  را در تمام مراحل انتخاب وزرای پیشنهادی با افرادی که باید انجام می‌دادیم انجام شده است. مشورت‌ها در سطح بالا انجام شده و بدون مشورت اینجا نیامده‌ایم.

    پزشکیان گفت: به رضایت مردم  با تمام وجود اعتقاد داریم و تلاش خواهیم کرد که این مردم راضی شوند.

    وی با بیان اینکه من در زندگی‌ام جز به محرومین فکر نکرده‌ام و جز برای آنها کار نکردم، اظهار کرد: وقتی وزیر بودم به من گفتند، سهم بگیریم، یا در بیمارستان خصوصی کار کنیم. پاسخ دادم: من به بیمارستان خصوصی نمی‌روم. گفتند بازنشسته شوی، چه کار می‌کنی؟ گفتم می‌روم باغبانی می‌کنم، اما از مردم برای طبابت پول نمی‌گیرم و نگرفتم.

    رئیس‌جمهور افزود: نه مجوز مطب گرفته‌ام و نه سهام دارم،توان و علم و مهارتم را در استخدام ملت گذاشته‌ام. آنهایی که شهید شده‌اند، دِینی بر گردن ما دارند و ما موظفیم آن راه را با باور و اعتقاد ادامه دهیم.

    وی خطاب به نمایندگان، افزود: از شما می‌خواهم با قدرت به همه عزیزانی که انتخاب کرده‌ایم، رأی بدهید. ما بسیج شویم و در مسیری که رهبری معظم مشخص کرده یک‌صدا در مقابل این تهاجم و تهدیدات بایستیم.  ما نیاز به وحدت داریم، باید عقده‌ها و گره‌های گذشته را کنار بگذاریم و دست به دست هم بدهیم و این راه سخت را با هم ادامه دهیم.

    با هیچکس غیرصادقانه و منافقانه برخورد نخواهیم کرد

    رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما، دروغ نخواهیم گفت و غیرصادقانه و منافقانه با هیچکس برخورد نخواهیم کرد، تاکید کرد: این باور و اعتقاد ماست. اگر به اصلاحات معتقدیم، برای این است که حق و عدالت در جامعه به آن شکلی که باید باشد، نیست.

    پزشکیان افزود: تا جایی که از دستم بربیاید و زنده باشم و بتوانم، حق و عدالت را پیگیری و اجرا خواهم کرد؛ اما کسانی که مدیریت می‌فهمند ،می‌دانند که حل مشکلات، دفعتاً ممکن نیست. ما باید دست به دست هم بدهیم و مسیری که مشخص است را براساس حق و عدالت پیش برویم و دنبال منافع خود و جناحمان نگردیم.

    وی گفت: این مجلس است که باید چارچوب را مشخص و مسیر را ریل‌گذاری کند؛ تابحال هیچ قانونی به خاطر اینکه غیرعادلانه است، از شورای نگهبان به مجلس برنگشته است. اگر مشکلی در کشور وجود دارد، به خاطر لوایح و قوانینی است که ما تصویب کردیم. بپذیریم که باید عدالت و حق را در جامعه پیاده کنیم و نباید بخاطر قدرت دعوا کنیم. بپذیریم که رمز موفیت ما وحدت، انسجام و هم‌پیمانی ما در رفتن به سمت چشم‌انداز و سیاست‌ها است.

    رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که همه اعضای کابینه پیشنهادی افراد مشهوری هستند و لازم نیست یکی یکی اسم آنها را ببرم، اظهار کرد: این قاعده‌ای است که از قبل بوده و این پروتکل را از من بپذیرید که زیاد از این پروتکل ها بلد نیستم؛ دلم می خواهد همانی باشم که بودم. دوست ندارم تغییری در رفتار و زندگی ام ایجاد شود؛ نمی‌خواهم خودم را بالاتر از کسی بدانم؛ من هم مثل شما هستم برادر و دوست شما هستم.

    در دفاع از کشور و نظام و رهبری  اطمینان می دهم وزرای پیشنهادی کوتاه نخواهند آمد

    وی افزود: برای اینکه کارها درست شود باید دست به دست هم بدهیم  و این عزیزانی که الان و در اینجا مقابل شما ایستاده اند را به عنوان دوست بپذیرید و به آنها کمک کنید. این را هم قبول می کنم که همه ما در کارهای خود دارای اشتباه هستیم چرا که قطعا معصوم نیستیم؛ امیرالمومنین علی (ع) در بیانات خود می فرمایند: «خودتان را محروم نکنید و محافظه کارانه با من برخورد نکنید که مبادا من را به حق و عدالت مشورت ندهید.»

    وی در ادامه افزود: مولای متقیان حضرت علی (ع) می فرمایند من بالاتر از این نیستم که اشتباه نکنم یا در عمل خطایی از من سر نزند؛ وقتی امیرالمؤمنین (ع) این حرف ها را می زند ما که دیگر عددی نیستیم و حتما اشتباه و خطا خواهیم داشت. برادرانه و دوستانه ما را کمک و راهنمایی کنید؛ ما نمی خواهیم جاده خاکی برویم می‌خواهیم در مسیر بمانیم؛ به حق و عدالت معتقدیم. نمی خواهیم حق هیچ فردی را ضایع کنیم یا نادیده بگیریم.

    رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به اینکه کمک کنید همه این عزیزان رأی بیاورند، گفت: به آنهایی که سخت می‌گیرید از همه بیشتر کمک کنید؛این افراد را من بیشتر از شما می‌شناسم؛ اگر الان حادثه ای رخ دهد، مطمئن باشید همین افراد در خط مقدم حاضر خواهند بود. و در دفاع از کشور و نظام و رهبری کوتاه نخواهند آمد؛ ما را نظارت و کمک کنید؛ همه مردم کمک کنند تا ایران را به وضعیتی برسانیم که لیاقت ماست. این را بدانید که شرایط کنونی لیاقت ما نیست.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *