×
×

گزارش مدیران استانی در قرارگاه شهید همدانی
پروژه پشت پروژه

  • کد نوشته: 53756
  • ۱۴۰۳-۰۶-۰۱
  • ۰
  • به گزارش حمیدرضا محمدیاری خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین الهام متین روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان‌ اظهار کرد: همچنین برای چهار مجتمع فرهنگی در چهار شهرستان استان ۳۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد...
    پروژه پشت پروژه
  • تبلیغ هدفمند
    • الهام متین – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان

    تخصیص ۴۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل تالار مرکزی گرگان

     

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برای احداث و تکمیل تالار مرکزی و مجتمع فرهنگی و هنری گرگان، ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین الهام متین روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان‌ اظهار کرد: همچنین برای چهار مجتمع فرهنگی در چهار شهرستان استان ۳۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

    وی بیان کرد: محرومیت‌زدایی از اولویت‌های کاری ما با نگاه به مناطق هدف با گسترش برنامه‌های آموزش رایگان و استعدادپروری بود که هزار نفر آموزش‌های فرهنگی و هنری رایگان را فرا گرفتند.

    وی گفت: ۹ مجتمع فرهنگی در گلستان فعال هستند و ۱۶ پروژه دیگر نیز در حال ساخت است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه گفت: پروژه کتابخانه نگین شهر با اعتبار ۳.۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و خانه فرهنگ انبارالوم با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد. هر دو پروژه عملیات احداث آنها از سال ۱۳۸۹ آغاز شده بود.

    وی ادامه داد: تالار فخرالدین اسعد گرگانی یک بنای تاریخی و ثبت شده ملی است که ۱۰۰ میلیارد ریال برای تعویض پارکت و نور این تالار در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: از محل تسهیلات تبصره ۱۸، مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به اهالی فرهنگ و هنر گلستان پرداخت گردید که برای ۳۵ نفر شغل ایجاد شد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: از سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد سال جاری نیز با صدور مجوز آموزشگاه‌ها و موسسات در رسته فرهنگ و هنر برای ۲۸۸ نفر شغل ایجاد شد.

    متین بیان کرد: ۲ هزار و ۸۱ نفر در رشته‌های فرهنگی و هنری، قرآن و روزنامه‌نگاری، تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند.

    وی در ادامه اضافه کرد: از محل صندوق اعتباری هنر در سه سال اخیر ۳۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

    متین خاطر نشان کرد: در اعتبارات تملک و دارایی از منابع ملی و استانی از سه و نیم میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۱۰۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در پایان گفت: در حوزه درآمد زایی از کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به بالای یک میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲ رساندیم، رشد ۲۶ برابری درآمدها و تحقق ۲۱۷ درصدی در سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه سوم درآمدزایی در استان ماحصل آن بوده است.

    • علی جوان حاذق خواه – فرماندار رامیان

    فرماندار رامیان از افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۵۴۲ پروژه «عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا» در این شهرستان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها برای ۴۶۹ نفر از جوانان و افراد جوای کار، فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

     علی جوان حاذق خواه روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید «همدانی» ویژه هفته دولت افزود: برای عملیات اجرایی پروژه‌های این شهرستان در هفته دولت در مجموع سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی، استانی و شهرستانی و نیز آورده بخش خصوصی هزینه شده و یا خواهد شد.

    وی اضافه کرد: از پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی رامیان در هفته دولت ۴۴۲ طرح اقتصادی و تولیدی با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و ۱۰۰ مورد عمرانی و خدماتی با اعتبار هزینه شده سه هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال است.

    جوان حاذق‌خواه به تفکیک پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی رامیان اشاره نکرد اما گفت: با افتتاح طرح‌های اقتصادی و تولیدی این شهرستان برای ۴۶۹ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

    فرماندار رامیان همچنین گفت: بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی این شهرستان از جمله «بنیاد مسکن، شهرداری‌ها، دهیاران مناطق روستایی، آب و فاضلاب، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهادکشاورزی، برق، گاز، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی» در هفته دولت امسال پروژه دارند.

    وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و نیز رئیس جمهور شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، افزود: در این هفته افزون بر ۱۵۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی نیز توسط ادارات و نهادهای شهرستان رامیان برگزار خواهد شد.

    جوان حاذق خواه با قدردانی از تلاش مدیران ادارات و نهادهای رامیان در اجرای پروژه‌های هفته دولت و نیز با تجلیل از نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم، گفت: این قشر زحمتکش که پل ارتباطی مردم با مسوولان و حاکمیت هستند، با اطلاع رسانی صحیح عملکرد مدیران به مردم و انتقال مطالبات مردم به مدیران در جامعه امیدآفرینی کنند.

    • سید محسن حسینی – مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان

    افتتاح و آغاز ساخت ۲۸۵ پروژه شهرداری‌های گلستان

     

    پروژه پشت پروژه

    پروژه پشت پروژهمدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۲۸۵ پروژه شهرداری‌ها افتتاح و ساخت آن آغاز می‌شود.

    سیدمحسن حسینی روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان اظهار کرد:‌ برای این تعداد پروژه ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه و پیش‌بینی اعتبار شده است.

    وی بیان کرد: از این تعداد، ۲۳۹ پروژه با هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاحی و ۴۶ پروژه با پیش‌بینی سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی است.

    وی خاطرنشان کرد: گلستان ۳۶ شهرداری دارد و ۱۹۰ نفر عضو اصلی شوراها هستند.

    مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: از این تعداد عضو ۴۵ درصد لیسانس، ۳۵ درصد فوق‌لیسانس و دکترا و مابقی مدارک پایین‌تر از لیسانس را دارند.

    حسینی اضافه کرد: سهم مردان در شوراها ۹۳ درصد و سهم زنان هفت درصد است.

    مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: شهرداری‌های ۱۰ شهر استان ارتقا داشتند و شهرداری گرگان با درجه ۱۱ بالاترین درجه را دارد.

    وی اظهار کرد: شهرداری‌های استان تنها ۳۰ باب خانه فرهنگ دارند.

    مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در استان وجود دارد که نیازمند هزار و ۲۰۰ چشمه مورد نیاز است.

    حسینی افزود: ۶ هزار و ۲۳۰ دستگاه تاکسی، ۱۱۸ دستگاه اتوبوس، ۳۴ دستگاه مینی‌بوس و ۱۳ دستگاه ون وظیفه حمل و نقل عمومی را در شهرهای استان برعهده دارند.

    وی با اشاره به تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله در شهرهای استان گفت: هزار و ۵۰۰ پاکبان نظافت شهرهای گلستان را برعهده دارند.

    • کاوه دماوندی کمالی – معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان

    اصرار مردم برای تهیه داروهای ویژند، علت کمبود اقلام دارویی در گلستان است 

     

    معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه کمبود برخی اقلام دارویی به دلیل تمایل مردم برای تهیه داروهای ویژند (برند) و خارجی است، از مردم خواست کمبود دارویی را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.

    کاوه دماوندی کمالی اظهار کرد: اگر دارویی کمبود کشوری نداشته باشد در استان گلستان قابل تامین است، در حال حاضر مواردی از کمبود دارویی که به سامانه ۱۹۰ گزارش می‌شود بیشتر مربوط به داروهای ویژند خارجی است.

    وی با بیان اینکه داروهای تک نسخه‌ای فقط در تهران ارائه می‌شود، افزود: مردم در حالی به مصرف برخی داروهای ویژند اصرار دارند که از همان نوع دارو، ویژند هندی و ایرانی آن در بازار موجود است اما بیماران به دنبال ویژند خاصی هستند.

    معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: گاهی اوقات مردم برای تهیه داروهای ساده هم به دنبال ویژند خاص و خارجی هستند حال آنکه داروهای ایرانی مورد تایید سازمان و غذا دارو است و حتی به کشورهای دیگر صادرات می‌شود.

    به گفته دماوندی‌کمالی؛ شاید ۳۰ درصد علت رغبت مردم برای تهیه داروی خارجی ناشی از تاکید پزشک باشد اما در اکثر موارد اصرار مردم برای تهیه داروی خارجی به دلیل بار روانی ایجاد شده در جامعه است.

    وی تاکید کرد: داروهای ایرانی و خارجی تفاوتی با یکدیگر ندارند و شاید در بدترین حالت ممکن تاثیرگذاری داروی خارجی ۲ تا سه درصد بیشتر از داروی ایرانی باشد و اینطور نیست که بیمار با مصرف داروی ایرانی بهبود پیدا کند، از سویی دیگر بسیاری از داروهای ایرانی بیش از ۱۵ سال توسط مردم استفاده می‌شوند و هزاران نفر از بیماران با مصرف آن بهبود یافتند گرچه گاهی اوقات برخی داروها در تعدادی از بیماران اثرگذاری بهتری دارد.

    معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه دشمن در کمبود دارویی بی‌تاثیر نیست، بیان کرد: ارز به داروهایی تعلق می‌گیرد که مشابه تولید داخل ندارد تا بیمارانی که چاره‌ای جز مصرف این دارو ندارند به مشکل برنخورند.

    دماوندی‌کمالی علت کمبود انسولین را تشریح کرد و گفت: ۲ شرکتی که بیشترین میزان تولید قلم‌های انسولین را در دنیا دارند با کاهش تولید مواجه شدند، با وجود آنکه خط تولید یکی از این شرکت‌ها در ایران راه‌اندازی شد اما به دلیل کم شدن میزان تولید ماده اولیه در شرکت بین‌المللی و ارسال آن به ایران، میزان تولید انسولین در ایران ۴۰ درصد کاهش یافت.

    وی اضافه کرد: با توجه به کمبود انسولین برنامه‌ریزی شد هر بیمار به اندازه نیاز خود در بازه یک هفته‌ یا ۱۰ روز انسولین تهیه کند تا بیماران دیگر دچار چالش نشوند.

    • سید مهدی مهیایی – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان

    پروژه‌های ناتمام گلستان ۵۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

     

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: اعتبار مورد نیاز حدود ۸۰۰ پروژه ناتمام استان، ۵۶۰ هزار میلیارد ریال است.

    سیدمهدی مهیایی روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان اظهار کرد: این میزان اعتبار، با تخصیص فوری فعلی و بدون ایجاد پروژه دیگر است.

    وی بیان کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، مجموع کل اعتبارات عمرانی استان ۳۱۰ هزار میلیارد ریال بود که برای حدود ۴۵۰ پروژه هزینه شد.

    وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی استان برای به سرانجام رسیدن همچون سه سال گذشته باید اولویت‌بندی شوند.

    معاون استاندار گلستان با اشاره به اقدامات شاخص انجام شده گفت: اجرای طرح ملی فیبررسانی و ارتقای زیرساخت لازم به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال، بازسازی ۵۶۰ حلقه چاه آب، ایجاد مخارن ۵۰ هزار مترمکعبی آب، لکه‌گیری و آسفالت معابر، احداث ۳۰ کیلومتر فاضلاب، رفع نقاط حادثه‌خیز استان از ۹۵ نقطه به ۶۰ نقطه، افتتاح ۴۵ پروژه ورزشی، افتتاح ۱۰۰ مدرسه، احداث و توسعه پست برق بخشی از پروژه‌های انجام شده است.

    مهیایی افزود: پروژه سدنرماب که بخش بدنه آن‌ بطور کامل به اتمام رسیده ۱۴ هزار میلیارد ریال تخصیص داشت که برای افتتاح فاز اول و آبگیری ۴۰ میلیون مترمکعبی تا هفته دولت سال آینده ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که دولت پیشین ۱۵ هزار میلیارد ریال آن را در سفر دوم تصویب کرد و مابقی باید در دولت چهاردهم تصویب شود.

    وی ادامه داد: همچنین پروژه علاج بخشی خلیج گرگان با ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال اجرایی شد.

    وی اضافه کرد: مدول اول فاضلاب گنبدکاووس با ۱۳ هزار میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری ۳۰ هزار نفر قرار گرفت.

    معاون استاندار گلستان گفت: برای احداث پارک موزه دفاع مقدس ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که فاز اول آن هفته دفاع مقدس امسال افتتاح خواهد شد.

    • سیدکمال محب حسینی – مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان

    مجوز استخدام ۲۳۲ نفر در دهیاری‌های گلستان گرفته شد

     

    مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: پس از قرار گرفتن ۵۱ دهیاری استان در قالب کدام یک دستگاه‌ اجرایی، مجوز استخدام ۲۳۲ نفر در دهیاری‌های استان گرفته شد.

    سیدکمال محب‌حسینی روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان اظهار کرد: گلستان هزار و ۵۲ نقطه آبادی، جمعیتی و روستا دارد که ۹۱۸ روستا دارای دهیاری بوده و ۱۱۰ روستا بیش از هزار نفر جمعیت دارند.

    وی خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری پسماند ۷۶۰ روستا، قراردادهای لازم با مدیریت پسماند استان منعقد شده است.

    مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: ۱۰ دستگاه خودرو پیشتر خریداری شده بود و توانستیم مجوز خرید ۷۸ دستگاه را اخذ کردیم و آنها در حال پلاک‌کوبی هستند و مجوز خرید ۳۰ دستگاه دیگر هم صادر شد و در مجموع برای جمع‌آوری پسماند ۱۱۸ دستگاه خودرو خریداری شد.

    محب‌حسینی افزود: ۱۸ دستگاه ماشین آلات سنگین خریداری شد و در واقع فرصت اشتغال برای ۱۳۶ نفر فراهم شد.

    وی ادامه داد: سند توسعه ۱۱۰ روستای استان برای یک‌ برنامه چهارم تهیه شد که در سال سوم به رشد اقتصادی با حکمرانی مردمی رسیدیم.

    وی اضافه کرد: اعتبارات دهیاری‌های استان ۷۰۰ درصد رشد داشته و در روستاهای استان سه هزار و ۳۲۰ پروژه عمرانی اقتصادی انجام شد و دهیاری‌های استان ۲۷ هزار پروانه ساخت و ساز صادر کردند.

    مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع در روستاهای استان، زیرساخت‌های لازم توسط دهیاری‌ها ایجاد شد و ۱۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های استان واریزی داشتیم.

    محب‌حسینی بیان کرد: ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان استان پرداخت شد.

    وی اظهار داشت: بیش از سه هزار دوربین مداربسته در روستاهای استان نصب شد.

    • محمدرضا فشایی – معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان

    ۲۹ نوزاد و کودک زیر پنج سال در شیرخوارگاه گلستان نگهداری می‌شوند

     

    معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان گفت: ۲۹ نوزاد و کودک زیر پنج سال در شیرخوارگاه تحت پوشش این اداره کل در گرگان نگهداری می‌شوند.

    محمدرضا فشایی روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان اظهار کرد: استقبال از قبول سرپرستی این فرزندان در استان زیاد است که یکی از شرایط بچه‌دار نشدن زوجین حداقل پنج سال بعد از ازدواج است.

    وی بیان کرد: ۶۴ هزار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش این اداره هستند که ۵۷ هزار و ۱۲۱ نفر در حوزه توانبخشی و هفت هزار و ۱۲۹ نفر در حوزه زنان سرپرست خانوار خدمات می‌گیرند.

    وی خاطرنشان کرد: امسال مجوز استخدام ۸۳ معلول در ادارات استان اخذ شد که در آزمون مربوطه ۳۳۰ نفر شرکت کردند و سهم این استخدامی‌ها برای بهزیستی ۱۲ نفر است.

    معاون بهزیستی گلستان گفت: این اداره با استخدام ۷۵ معلول، بیشترین سهم را در بین ادارات استان دارد.

    فشایی افزود: سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۷۲ پرونده مددجویان به بخش خصوصی و مراکز مثبت زندگی داده شد که امسال این عدد ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

    وی ادامه داد: پرداخت کمک هزینه دانش‌آموزی، دانشجویی دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد به ترتیب ۲ هزار و ۷۱۹ نفر، ۳۹ و نیز ۴۱۷ نفر بود و ۱۴۹ نفر هم در بخش توانبخشی از خدمت سربازی معاف شدند.

    وی اضافه کرد: هیچ معلول پشت نوبت دریافت مستمری نداریم و به ۷۰۰ نفر حق پرستاری پرداخت می‌شود.

    معاون بهزیستی گلستان گفت: در استان ۱۲۰ مرکز ارائه خدمات، شامل شبانه روزی با ۹۹۰ مددجو، مراکز آموزشی توانبخشی و نیز مراکز ویزیت و مراقبت داریم.

    شفایی اظهار کرد: سه هزار و ۲۲۰ نفر از جامعه هدف خدمات نشان‌دار بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

    وی بیان کرد: ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی با مجموع سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تامین و واگذار شده و به چهار هزار و ۸۰۰ خانوار کمک‌های بلاعوض مختلفی به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *