×
×

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی
۸۳.۱ درصد روستاییان از راه مناسب بهره‌مند شدند

  • کد نوشته: 5444
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۷
  • ۰
  • سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۸۳.۱ درصد ساکنان مناطق روستایی استان از راه آسفالته و مناسب بهره‌مند هستند که این رقم در کشور به طور متوسط ۹۰ درصد است.
    ۸۳.۱ درصد روستاییان از راه مناسب بهره‌مند شدند
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۸۳.۱ درصد ساکنان مناطق روستایی استان از راه آسفالته و مناسب بهره‌مند هستند که این رقم در کشور به طور متوسط ۹۰ درصد است.  

    مهران سلماسی در ارتباط با این موضوع اظهار داشت: در این استان، ۴۳.۲ درصد از راه های روستایی استان آسفالت است که در این زمینه، هم میانگین کشوری، ۵۳.۸ درصد گزارش شده است.

    وی افزود: بر این اساس، در شاخص برخوردای جمعیت روستایی استان از راه مناسب، ۸.۹ درصد و به لحاظ طول راه های آسفالته، ۱۰.۶ درصد از متوسط کشوری عقب هستیم.

    سلماسی اظهار داشت: بهترین وضعیت در بهره مندی روستاییان از راه مناسب، در شهرستان جاجرم است و در این شهرستان، ۹۱.۱ درصد از جمعیت ساکن در روستاها از راه آسفالت بهره مند هستند.

    سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این رقم در شهرستان اسفراین ۸۵.۵ درصد، شیروان ۷۷.۹ درصد، فاروج ۸۷.۱ درصد، گرمه ۹۰.۱ درصد و بجنورد ۹۰.۷ درصد است.  

    وی گفت: طول راه های استان چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر است که از این طول، ۲ هزار و ۱۷ کیلومتر آسفالت است و ۲ هزار و ۶۳۵ کیلومتر شوسه و خاکی است.

    وی با اشاره به اینکه دولت تکلیف داشته است تا در پایان برنامه ششم توسعه، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت را از راه آسفالت بهره مند سازد افزود: این امر محقق نشده است  و در این استان، از ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۲۲۱ روستا بدون راه آسفالته هستند.

    سلماسی خاطرنشان کرد: جمعیت روستای بالای ۲۰ خانوار بدون بهره مندی از راه آسفالته حدود ۶۳ هزار نفر است که برای باید برای آنها ۷۷۱ کیلومتر راه روستایی آسفالت شود.

    وی با اشاره به اینکه حدود ۱۷ درصد از جمعیت روستایی استان از راه مناسب بهره مند نیستند گفت: بیشترین میزان محرومیت در این شاخص در شهرستان مرزی راز و جرگلان است.

    سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: در شهرستان مرزی در راز و جرگلان،  ۲۶.۴ درصد از روستایان، از راه مناسب محروم هستند.  

    ۱۱۰ هزار خانوار در مناطق روستایی استان سکونت دارند که معادل ۳۷۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *