×
×

کاهش فشار آب موجب گلایه مردم بجنورد شد

  • کد نوشته: 5474
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۸
  • ۰
  • خارج شدن آب سد شیرین‌دره از مدار مصرف شهروندان بجنورد، سبب شد تا از صبح امروز، مردم شاهد افت فشار آب باشند و همین امر آنان را گلایه‌مند کرده است.
    کاهش فشار آب موجب گلایه مردم بجنورد شد
  • تبلیغ هدفمند

    خارج شدن آب سد شیرین‌دره از مدار مصرف شهروندان بجنورد، سبب شد تا از صبح امروز، مردم شاهد افت فشار آب باشند و همین امر آنان را گلایه‌مند کرده است.

    حجم بسیار زیادی از آب مصرفی در شهر بجنورد، از آب سد شیرین دره تامین می شود به همین لحاظ، قطعی آب این سد، تامین آب مورد نیاز این شهروندان را با مشکل روبه رو می سازد.

    شهروندان در مناطق مختلف بجنورد امروز با قطعی آب و یا کاهش فشار روبه رو شده اند.  شهروندان مرکز استان با گلایه از افت فشار آب خواستار مدیریت مشکل شدند.

    برخی از شهروندان از جمله ساکنان در خیابان فردوسی و نیز منطقه میدان دفاع مقدس اعلام کردند که از ساعت ۱۰ امروز با قطعی آب روبه رو شده اند. 

    شهروندان بجنوردی گفتند که با هر بارندگی و ورود روان آب به سد شیرین‌دره، آب از مدار خارج می شود و مردم به زحمت می افتند. این مشکل، هر از چند مدت، تکرار می شود.

    فروردین ماه امسال هم سیلاب، سبب شد تا آب سد شیرین دره، به لحاظ بالا بودن کدورت، از مدار مصرف بجنورد، خارج شود.

    در این باره، مسوولان در شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده اند که برای حل مشکل تامین آب، آب چاه های ارکان وارد مدار شده است. 

    این شرکت از مشترکان خواسته است تا از ذخیره آب به جد، پرهیز کنند. زیرا ذخیره سازی آب و برداشت آب سبب شدت بخشیدن به مشکل برای شهروندان خواهد شد. 

    سیل مشکل را بیشتر کرد

    معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا گفت: کدورت بالا و گل آلود بودن آب سد شیرین دره سبب شد تا آب این دریاچه برای آشامیدن مناسب نباشد از این رو به ناچار از مدار مصرف خارج شده است.

    رضا عطایی اظهار داشت: آب سد شیرین دره از چهارشنبه شب از مدار مصرف بجنورد خارج شده و تاکنون در مدار قرار نگرفته است.

    وی گفت: ورود سیلاب در شب گذشته، سبب شد تا بر شدت کدورت آب این دریاچه افزوده شود.

    معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: مخازن ذخیره آب تا دیروز، پاسخگو بود و مشکلی در زمینه کمبود آب برای شهروندان مرکز استان ایجاد نشد اما از امروز شاهد کاهش فشار آب هستیم.

    چاه ها وارد مدار شده است 

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در این باره گفت: مشکل هنوز برطرف نشده است و پیش بینی می شود فردا هم آب سد شیرین دره، در مدار قرار نگیرد.

    غلامحسین ساقی اظهار داشت: میزان مصرف آب در شهر بجنورد ۷۰۰ لیتر در ثانیه است که ۴۵۰ لیتر در ثانیه، از سد شیرین‌دره تامین می شود، به علت ورود سیلاب به سد این میزان آب را از دست داده ایم و همین امر موجب کاهش فشار و قطعی آب در مناطقی از شهر شده است.

    وی با تاکید بر اینکه ذخیره سازی آب، سبب افزایش میزان مصرف و بیشتر شدن مشکل کمبود این محصول می شود از مشترکان درخواست کرد با پرهیز از ذخیره سازی آب، مصرف خود را مدیریت کنند.

    وی افزود: با قطع آب سد شیرین دره از مدار مصرف بجنورد، شهروندان در نقاط مختلف مرکز استان با مشکل افت فشار آب روبه رو شده اند.

    مشکل تا شنبه شب ادامه دارد

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود آب، چاه های ارکان وارد مدار شده است.

    وی افزود: حجم سیلاب ورودی به سد، بالا بود و دبی آن۴۰۰متر مکعب بر ثانیه گزارش شده است، گل و لای زیاد وارد شده به سد سبب شد تا به ناچار آب سد از مدار خارج شود.

    ساقی گفت: پیش از این، در طرح ابتکاری، آبگیر سطحی  ایجاد شد و آب از سطح سد برداشت می شد اما این آبگیر، دبی کافی ندارد.

    وی گفت: در تلاش هستیم تا آبگیر شرب سد تکمیل شود تا مشکل به صورت اساسی حل شود، اما این آبگیر هنوز تکمیل نشده است،

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: مشکل قطعی آب سد شیرین دره، احتمالا تا شنبه شب ادامه خواهد داشت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *