×
×

وزیر علوم:
تعطیلی دانشگاه‌ها در اختیار روسای این مراکز است

  • کد نوشته: 5488
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۸
  • ۰
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعطیلی مراکز آموزش عالی در اختیار روسای دانشگاه‌ها است و در صورت اعلام برنامه‌ای مبنی بر تعطیل شدن یا کاهش نیروهای مراکز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، آنها نیز در مورد توقف یا کاهش فعالیت حضوری مراکز تحت امر خود تصمیم‌گیری خواهند کرد.
    تعطیلی دانشگاه‌ها در اختیار روسای این مراکز است
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعطیلی مراکز آموزش عالی در اختیار روسای دانشگاه‌ها است و در صورت اعلام برنامه‌ای مبنی بر تعطیل شدن یا کاهش نیروهای مراکز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، آنها نیز در مورد توقف یا کاهش فعالیت حضوری مراکز تحت امر خود تصمیم‌گیری خواهند کرد.

    بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، از امروز شنبه ۲۸ تیرماه ادارات باید با دو سوم کارکنان فعالیت خود را ادامه دهند. هر چند از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور کلاس های دانشگاه ها تعطیل شد اما فعالیت های اداری مراکز آموزش عالی کشور همچنان ادامه دارد.

    همچنین با اعلام رییس جمهوری مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها از ۱۷ خردادماه برای برگزاری کلاس های عملی، کارگاهی و رفع اشکال، بخشی از دانشجویان با رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه ورود به دانشگاه ها را پیدا کردند.

    با فرارسیدن موج شدیدتر پاندمی کووید ۱۹ در کشور، مقرر شد ادارات استان تهران با دو سوم کارکنان فعالیت خود را ادامه دهند و یک سوم کارکنان به صورت دورکاری با محل کار خود همکاری داشته باشند.

    تعطیلی دانشگاه‌ها در اختیار روسای این مراکز است
    تعطیلی دانشگاه‌ها در اختیار روسای این مراکز است

    منصور غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره تعطیلی دانشگاه ها از امروز اظهار داشت: برنامه دانشگاه ها در اختیار مدیران دانشگاه است.

    وی افزود: دانشگاه ها تصمیمات اعلام شده در سطح استان یا کشور را رعایت می کنند.

    به گزارش ایرنا، در حال حاضر دانشگاه ها در حال برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی هستند؛ تعدادی از خوابگاه ها در دانشگاه ها تخلیه شدند و دروس عملی با تشخیص هر دانشگاه به صورت مجازی یا حضوری اجرا می شود.

    برنامه‌ ریزی لازم برای انتقال دروس کارگاهی و عملی به بازه تابستان و امکان سیّال بودن برنامه درسی در این زمینه پیش از این به اطلاع دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی رسیده بود.

    بر این اساس افزون بر واگذاری اختیار به دانشگاه‌ ها برای برگزاری کلاس‌ های عملی به ‌صورت حضوری در موعد پیش از امتحانات، مراکز آموزشی امکان یافتند در بازه تابستان نیز دروس عملی را با توزیع و کاهش جمعیت در هر گروه کلاسی ارائه کرده و در صورت لزوم این دروس تا نیمسال تحصیلی آتی نیز تداوم یابند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *